Gå til innhold

En mørk og lang bildereportasje. *TTPP - SMJP*


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da var det duket for det som probably er min lengste post her noen gang. Etter jeg innstallerte FS2004 Nighttime har jeg forsket litt rundt med nattflyvning. Det blir et mye mer realistisk preg over det hele dersom det faktisk er mørkt om natten, selvom bildene også blir veldig mørke. Jeg prøver meg derfor med en trip-report fra en av mine siste turer.

 

Caribbean Airlines BW883.

 

Avgang TTPP, Piarco, Port Of Spain, Trinidad: 20.45

 

Ankomst SMJP, Johan Adolf Pengel, Paramaribo, Suriname: 23.15

 

Kommentarer er som alltid, under bildene.

 

SMJP01.jpg

Det er en vindfull aften på Piarco International Airport når FO, Bergseng klyver inn i høyresetet i 9Y-POS som i kveld skal flys de 500 nautiske milene til Surinam og hovedstaden Paramaribo.

 

SMJP02.jpg

Dette er den ene daglige flighten fra TTPP til SMJP som flyves av Caribbean Airlines, så det blir ganske tett med pax. I tillegg flyr "Suriname Airlines" samme flighten tidligere, som også går videre til TNCC, Curacao (Selv vært pax der mange ganger).

 

SMJP03.jpg

Mens kæptn tar walkaround plotter jeg inn kveldens rute. Vi skal fly på rwy heading 104 til 2200 fot før vi starter right-turn for å etablere oss på airway: UG449 som vi følger helt til GEKOS som ligger i Surinam. Som forrige gang plotter jeg inn POS VOR for å få inn airwayen i FMC.

 

SMJP04.jpg

Fått stappet pax på plass og starter push & start.

 

SMJP05.jpg

Taxer mot rwy 10. Litt merkelig taxeruter her, må krysse rwy 10 først før vi føgler den på adre siden å liner up der.

 

SMJP06.jpg

Har linet oss opp på rwy 10. Har en liten bug her med landingslysene som dere ser. Hadde fått inn feil verdier til Shockwave 3D-lights.

 

SMJP07.jpg

Planespotting @ Night!

 

SMJP08.jpg

Roterer. Time 2 battle the winds.

 

SMJP09.jpg

Flyr opp mot 2200 fot for vi svinger mot Sør-Amerika.

 

SMJP10.jpg

 

SMJP11.jpg

Starter right-turn.

 

SMJP12.jpg

Stay Tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMJP13.jpg

Med Piarco Control på øret klatrer vi mot Guyana og Surinam.

 

SMJP14.jpg

Kommet oss opp på FL360. Cruiser her nedover kysten av Guyana og Georgetown som også blir beflydd av Caribbean Airlines.

 

SMJP15.jpg

 

SMJP16.jpg

Nærmer oss TD mens vi forbereder oss på en ILS til rwy 24 ved SMJP. Etter GEKOS som vi passerer her flyr vi rett mot ZAN. Så skal vi etablere oss på Localizeren på 11 mile final mener jeg det var.

 

SMJP17.jpg

 

SMJP18.jpg

Darkbird.

 

SMJP19.jpg

 

SMJP20.jpg

Cabin crew, take your seats.

 

SMJP21.jpg

Vectors to final..

 

SMJP22.jpg

I det vi skal etablere oss på LOC blir vi truffet av en ganske så heftig regnbyge. Bare å stroppe saeg fast her.

 

SMJP23.jpg

 

SMJP24.jpg

 

Stay Tuned!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...