Gå til innhold

AIRAC


Christian Berg

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å bruke commander til fsx, veldig kjekt program. Men når jeg legger opp ruta med den, og jeg skal taste den inn i fmc på pmdg ngx 737 flytet, så har jeg nesten ingen av de samme sid/star alternativene som jeg har i commander, i ruta jeg setter opp der. Da blir det jo fort krøll når en bruker co route greia og laster inn ruta.

 

Noen som veit om den lista over sid og star i fmc vil stemme helt hundre prosent overens med den i commander, vist jeg oppdaterer AIRAC i fmc til flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til fsnavigator for fs9,finnes det airac med siste wp etc.Finnes det en airac til fscommander,burde samme waypoints osv ha samme navn som den siste airac til flyet ditt.

 

Hvorfor skal du legge inn sid stars i commander da?De er jo i databasen i fmcn i flyet.Og kart finnes det jo,der det står"hvor og hvordan" du skal fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler at du kjøper nav data fra Navigraph. Da kan du laste ned siste AIRAC versjon både til PMDG og til FS Commander, og begge deler vil få samme data. http://www.navigraph.com/www/fmsdata.asp

 

Du trenger:

PMDG (all products), og

Flightsim Commander 7.x / 8.x / 9.x

 

Har du flere flytyper på listen hos Navigraph kan du laste dem ned uten tillegg i prisen.

 

Eventuelt kan du lage en flightplan i FSCommander og lagre den i PMDG format (Save as..) - da kan den lastes gratis opp i FMC på din PMDG NGX. Det er ikke meningen at du skal lage en FP i FSC og så taste de samme punktene inn manuelt i FMC.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...