Gå til innhold

Hvordan flyr du SID med GPS i FSX?


Jens Leo Iversen

Anbefalte innlegg

Vel, for å få puktene på SIDen må du oppdatert navigasjondata (airac), men det er vel ikke tilgjengelig til GPSen i FSX?

 

Uansett, på de flyplassene som ikke krever RNAV, så kan du alltids forske litt med å fly på SID/STAR "gamlemåten", altså følge radialer, lese av distanser på når du skal svinge osv.. Kjempelærerikt og Kjempemorro! :)

 

EDIT: se der ja, Erik hadde en metode jeg ikke viste om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har begynt og bruke commander 9 sammen med fsx og pmdg ngx 737-600. Det er bare helt rått, har bestilt egen skjerm til commander nå, som kjem til jul ;)

 

Men et problem, det er at når jeg legger inn ruta (airways, sid, star, transfer)i fmc på pmdg ngx 737 (ved å bruke co route og hente fra commander), så setter jeg opp resten av fmc som vanlig, men jeg får ikke aktivisert v1,vr,v2 i fmc.....noen andre som har problemer med dette ved å bruke company route og commander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian:

Forsøk å trykke EXEC knappen på FMC en ekstra gang før du går til N1 LIMIT og TAKEOFF REF. På TAKEOFF REF siden må du velge verdi for FLAPS før V1, VR og V2 kommer opp.

 

Erik:

Takk for tipset. Regner med at det er den beste løsningen, for FSC9 kan jeg oppdatere med nye AIRACs fra Navigraph.

 

Daniel:

Ulempen med å fly ruter som er planlagt direkte i FSX, er at du ikke får oppdatert AIRACS data i FSX. Dessuten er det bare APPROACH prosedyrer som kommer opp når jeg trykker PROC knappen på GPS. Hadde håpet at DEPARTURE prosedyrer ville komme opp når jeg trykker PROC knappen før avgang, men det skjer altså ikke.

 

For meg blir det da uaktuelt å fly SID&STAR med GPS, bortsett fra når GPS kan programmeres fra FSC9. Å fly SID&STAR med FMC er OK så lenge FMC støttes av Navigraph.

 

Ellers er jeg enig i at det er en morsom utfordring å fly SID og STAR manuelt vha tradisjonell navigering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...