Gå til innhold

virtual norwegian?


harry årrestad

Anbefalte innlegg

Har selv fått svaret "registrer deg her eller der" og spør der i stedet, og vet det kan være ganske frustrerende hvis man ikke forstår det (ikke meningen å sparke noen i leggen, altså, det aller beste på sikt er helt klart Virtual Norwegian sitt forum)

 

Jeg skal prøve å forklare deg det så enkelt som mulig:

Virtual Norwegian er et kjempeartig program å bruke, da det gir en enda mer realistisk følelse. Da det fortsatt er datamaskiner vi holder på med, må vi gjøre noe selv. Det er her ACARS kommer inn i bildet.

 

ACARS er et program som vi bruker for å legge inn den ruten som vi flyr, og det baserer seg på ekte Norwegian-ruter. Derfor må du inn på Avinor sine sider og finne flightnummeret for den eksakte flighten som du ønsker å fly. Vil du fra Oslo til Bodø, for eksempel, så må du finne DY sitt nummer som brukes på denne ruta. Gå til OSL avgang, velg Bodø eller Bodø og ankomst og velg Gardermoen. Du må skille mellom FSX og ACARS;

Man setter opp flighten i FSX som vanlig, og lukker så FSX. Gå inn i ACARS, logg inn og putt inn flightnummer (NB! ALT må du huske å sette inn, og parking brake må være på ved gate. Du må altså starte flighten i FSX før du starter ACARS. Dette er det første du gjør. Starter du pushback før du har startet VN, får du en melding som lyder noe sånn: "ACARS not started and ircraft moving!")

 

Så er det bare å fly i veg. Når du er ferdig og har landet, lukker du FSX og filer PIREP i ACARS. Da blir den registrert på VN sin side, så medlemmene der kan se på ruta du har brukt, og kanskje lære litt fra det :) Og ja, man skal vel egentlig legge inn ruta i VN også, nederst til høyre. Dette for at det ikke skal se ut som om du har brutt ut av ruta di når du ser igjen flighten i Google map.

 

Håper det var forståelig, så får veteranene ta meg dersom noe her er feil. Dette er i alle fall lettvintmåten, og den klarer seg som en start i alle fall. Og ja, man MÅ fly en gang per måned, og senest 14 dager etter at man har registrert seg. Jeg har bygget meg simulator og delvis oversteget 40 dager, men forklart Anders (Moen) hvorfor, og det har ikke vært noe problem. Nå har jeg 3-4 flighter på en uke :D

 

Last ned disse to først, det må du ha for at ACARS skal få kontakt med FSX.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philip Havig

Hei!

 

For å bruke Virtual Norwegians ACARS, trenger du kun FSUIPS i gratisversjon, det vil si at når det komemr opp en boks om registrering trykker du bare avbryt. WideFS har ingen funksjon for ACARS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widefs er kun om du bruker flere datamaskiner.

 

Som flere har sagt så har vi en egen arena for support. Vi har både support center der du får svar av admins og et bruker forum som du kan få hjelp av alle vnas piloter som kanskje har svaret til deg.

 

Ellers er det flere bra svar her, men det er kun via våre egen schedule side du finner flightnummer til bruk i ACARS ;)

 

Support @ VNAS

 

Kan heller ikke se at du har registrert deg.

 

MvH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...