Gå til innhold

Søndagsturen 2 oktober 2011


Anbefalte innlegg

Ja det var en hyggelig gjeng på 8 - 9 stykker som var samlet til en uhøytidelig avslutting av uka som har vært, med en liten tur fra ENBO til ENDU (noen somlepaver hoppet på og joinet oss fra ENEV :D ) og derifra 'widerøe' til ENTC, ENHF og tilbake til ENEV. :grin:

 

Noen inntrykk fra turen, tekst under bildene.

 

 

cMP_02oct_11_00639.jpg

Det startet ikke så bra, med dårlig vær og det det medfører, dvs god sikt og ikke en sky på himmelen.

 

cMP_02oct_11_00641.jpg

cMP_02oct_11_00642.jpg

Men på tur ned til ENDU så begynte været å ta seg opp til det bedre, selvsagt til vill jubel fra de [size:8pt](å omtale seg selv i flertallsform er vel ett faresigal?)[/size] som okkuperte rorhuset.

 

cMP_02oct_11_00648.jpg

ENDU, rett fram 4 nm.

 

 

Glemte helt å ta bilder på turen mellom ENDU og ENTC, hele turen gikk inni skyene så det var ikke så mye å dokumentere uansett.

 

 

cMP_02oct_11_00650.jpg

Men, på leg'et mellom ENTC og ENHF, så ble 2 gamle warbirds dratt ut av hangaren og gjort klar for eskortetjeneste, en spit og en mustang.

 

cMP_02oct_11_00652.jpg

Desverre hadde mustangen til Øyvind forvandlet seg til en porsche he he...transformers 5? :D

 

cMP_02oct_11_00653.jpg

No comment.

 

 

Så ble det foreslått at vi skulle bytte fly når vi kom fram til ENHF og valget avkjøretøy ble F-16..på alle mann :grin:

Så da ble det til en 6-manns formasjon med en blanding av AM og BM modeller som satte kursen sørover igjen.

Desverre ble det ikke tatt noen bilder av den delen fra min side da jeg tok opp hele seansen med FSRecorderen.

 

Men (dette må være tidenes lengste og mest varierte søndagstur i manns minne lol), når grillene var slukket i mangel på køl, så ble det flippetifloppflopp rundt Oslo og omegn.

 

 

cMP_02oct_11_00655.jpg

Ulykke ved Lillestrøm.

 

cMP_02oct_11_00656.jpg

Kunden fra Lillestrøm hadde det travelt og skulle hit, til Lørenskog.

 

cMP_02oct_11_00657.jpg

Derifra gikk turen til Ullevål, her; underveis.

 

cMP_02oct_11_00659.jpg

Robert inn for landing på Ullevål.

 

cMP_02oct_11_00660.jpg

Så bar det faktisk tilbake til Lørenskog igjen. Meg, Robert og Ernie.

 

cMP_02oct_11_00661.jpg

Og derifra fløy vi direkte til Drammen hvor dette bildet er tatt, etter en kort pitstop så satte vi kursen for ENRY.

 

cMP_02oct_11_00662.jpg

Ernie i fri utfoldelse.

 

cMP_02oct_11_00667.jpg

Og her står jeg og Robert ved en ulykke på østsiden av Oslofjorden.

 

 

Da vil jeg takke for turene til alle involverte, morro var det og som alltid frister det til umiddelbar gjentagelse.

 

:)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk i like måte, både for hyggelig søndagstur og flott bildereportasje! Det ble jo en søndagskveld i god, gammel stil, med litt klabbåbabb, fin stemning og mange artige kommentarer. Og for noen av oss varte den fra kl 1800 til over midnatt :grin:

sn1-4.jpg

Jeg startet opptimistisk med Carenados Cessna 337.......

 

sn2-5.jpg

.....men ble kastet ut, gang på gang, så for å komme meg videre lånte jeg den trofaste Gåsa.

 

sn3-4.jpg

 

sn4-4.jpg

Gåsa ble stående igjen på Bardufoss, men jeg haiket til Tromsø med en sliten Dakk.

 

sn5-4.jpg

Så har jeg et hull i hukommelsen, før jeg våknet opp i Hammerfest med F-16, og kursen ble satt sørover i en slags formasjon :grin: .

 

sn6-3.jpg

Noen stilte med Iris F-16, andre med Aerosoft F-16, så hvis noen ser ut som L-39 er DET forklaringen :whistle: .

 

sn7-3.jpg

Og når søndagen nærmet seg mandag, var det noen ekstrem-simmere som fortsatte med rotor.

 

sn8-3.jpg

Det var kanskje ikke heelt etter boka, men dækern kor artig.

 

sn9.jpg

Fikk endelig innstallert "ulykker og sykehus" (takk til tålmodige medspillere), så da ble det straks mer innhold i søndagsnatta :D .

 

Hvis dette er normen for søndagsturene utover høsten, er det bare å polstre flysetet, advare flyvertinna og begynne å glede seg :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...