Mads Hjemmen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ja, du hørte meg! ALASKA WING MAN! I dag dag starter prosjektet som fører meg fra ytterste spissen i Beringhavet til øya Nunivak nær grensen til Russland! Flyet, en C185F vil bli fløyet med både flottører, ski og hjul (bush) gjennom skog og kratt i Alaskas ugjestmilde landskap. Ruta følger blir som følger: 1) PADK - PAAK - PAKO - PADU 2) PADU - PAVC - PAOU - PAPE 3) PAPE - PAPH - PAPN - PAII 4) PAII - PAOC - PKEK - PANW 5) PANW - PAJZ - PAIG - PABM 6) PABM - P9K2(?)- PAIL - PANO 7) PANO - PASV - PASL - PSRV 8) PSRV - PRDV - PCJX - PACH 9) PACH - PANI - PALG - PARS 10) PARS - PADM - PASM - PAMO - PAEM 11) PAEM - PACM - PACZ - PAHP - PAVA 12) PAVA - PAEW - P4KA(?) - PAOO - PAMY (Nunivak Island) VFR er tingen. Her brukes kart og kompass samt at jeg vil følge fjorder og fjell til mine destinasjoner. Håper folk her inne gleder seg til å bli med en tur i det kalde nord. Turen vil dokumenteres i form av bilder når flights blir lagt bak meg. Vel møtt til en trivelig tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Gleder meg allerede, Mads! Husk å link til scenery du har brukt etter du har flydd en tur då Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Faulkner Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Høres kjempekult ut! :grin: Bruker du Plan-G? Ganske nyttig når det gjelder planlegging av VFR turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Da kommer første bildeserie. PADK - PAAK unnagjort. 22.08.11. Turen første flight klargjøres i det mr.Hjemmen vandrer stille og fredfullt mot flymaskina. Allerede dagen før ble den fylt opp med fuel, mat og bagasje slik at det bare var å sette seg inn! Etter 10 minutter var jeg i lufta med den SKJØNNE maskina. Dagens valg: CESSNA 185F BUSH! Mye motorkraft, det liker vi! Her kommer bildene! Klar til takeoff east depature Mye skyer ute i dag. De velter over fjellsidene. Ganske spesielt å se! En kort, men intens snøbyge BANK ANGLE; Eller ikke. Fikk såvidt øye på flyplassen gjennom skyene, og denne maskina tåler nok dette! Tar hvertfall sjansen Vel nede etter en turbulent, men FIN tur. Været var skiftende, men sjøen og skyene lekte med hverandre og gav fine forhold for flyging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Granli Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Røske meg i barten jeg ikke har, for noen skyer! Bruker du REX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jaudå, dette er selvfølgelig REX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. august 2011 Premium Medlem Del Skrevet 22. august 2011 Spenstig opplegg, tøffe bilder ! God tur :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ser ut som et spennende prosjekt Mads Fine bilder og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Takk Takk! Blir spennende! Gøy å fly i skauen, der jeg hører hjemme! Hehe. Blir nok et par tre-fire flighter i morgen også, fordi jeg har gooood tid i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Da var andre tur fullført med vind og gust fra alle bauer og kanter! Gusta til 35 med vind på 20. I dag var det vanskelig å se flyplassen fordi skyene pakket inn øya i et teppe. Dog, da jeg senket farten og gikk ned noen 100 fot, kom flyplassen til syne ved kysten av øya. Fin liten flyplass PAKO (IKO). Her kommer bilder! Du vet hva de sier? "Man e'itt alaska'flyger førr man kan hoppe i baksete og ta bilde i lufta" :grin: Dett var dett! Spenn fast setebeltene og gjør spyposen klar. Bli med på tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Fin variasjon og skarpe bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.