Geir-Anders Hansen Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Ok har nå PMDG sin 737NGX og Norvegian Liveries, hva er da evt korrekt ID/Callsign eks. kan du bruke disse NAX-xxx , LN-xxx og er det kun 3 bokstaver og ikke tall som blir brukt NAX/LN-xxx Og hvis jeg skulle fly SAS liveri er det da SAS-xxx (bostaver/tall -xxx) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hæ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 hva er Norvegian sine tail ID / Callsign Samme for SAS...a 737... Set at ett 737 Norvegian har "LN-DYI".........kan da ha "NAX-DYI" eller blander jeg ID og Callsign eller er det det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Hei Geir-Anders. LN-DYI er kun registreringen på flyet. Du kan sammenligne det med registreringen på biler. Disse bruker som en særegen kode for og gjenkjenne flyet på forskjellige måter. Den har altså ingenting med callsign og gjøre. NAX derimot er ICAO-koden til Norwegian og er det som vises på skjermene til flyveledere o.l Norwegian og SAS bruker som regel sammen tall i callsign som i flightnumber. Hvis du som passasjer skal fly DY127 vet du at callsignet som pilotene bruker på frekvensen er NAX127 (Norshuttle). Ga det mening? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Registreringa på flyet og callsign på ruta er to vidt forskjellige ting. Om du skal fly Norwegian si rute DY626, nyttar du callsign NAX626 uavhengig av registrering på flyet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Se her ja kommer gutta med tesje svar jeg skjønnner flott gutta takk Så jeg kan i praksis ha Callsign NAX-332 og faktisk være mer eller mindre korrekt hvis en skal holde seg til reelle Callsign...samme for SAS-332......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Korrekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Svendsrud Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Bare uten bindestrek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 aha Roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 SAS stortsett med SASXXXX, hvor X`ene er rutenummerte til flightern, det hender vel ved spesielle anledninger at dem bruker bokstaver, noe jeg ikke har opplevd enda. Mens Norwegian derimot, de bruker også normalt NAX, samt rutenr bak, men har i senere tid begynt å bruke litt tall og bokstav kombinasjoner på noen ruter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 18. august 2011 Forfatter Del Skrevet 18. august 2011 Takk for det Kai, da burde jeg ha Callsign klare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.