Gå til innhold

Korrekt ID på Norvegian Air Shuttel ID 737


Geir-Anders Hansen

Anbefalte innlegg

Hei Geir-Anders.

 

LN-DYI er kun registreringen på flyet. Du kan sammenligne det med registreringen på biler. Disse bruker som en særegen kode for og gjenkjenne flyet på forskjellige måter.

Den har altså ingenting med callsign og gjøre.

 

NAX derimot er ICAO-koden til Norwegian og er det som vises på skjermene til flyveledere o.l

Norwegian og SAS bruker som regel sammen tall i callsign som i flightnumber.

 

Hvis du som passasjer skal fly DY127 vet du at callsignet som pilotene bruker på frekvensen er NAX127 (Norshuttle).

 

 

Ga det mening? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS stortsett med SASXXXX, hvor X`ene er rutenummerte til flightern, det hender vel ved spesielle anledninger at dem bruker bokstaver, noe jeg ikke har opplevd enda.

 

Mens Norwegian derimot, de bruker også normalt NAX, samt rutenr bak, men har i senere tid begynt å bruke litt tall og bokstav kombinasjoner på noen ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...