Gå til innhold

FORUM NOTAM (Les denne) (ENDRET 31/08)


Agnor Bertheussen

Anbefalte innlegg

Kun svar som svarer på OT spørsmålsstiling skal legges inn dersom posten ikke spesifikt spør om noe annet (forslag etc). Dersom man har kommentarer til språk, kategori, feilposting eller annet sendes en PM til en av moderatorene her inne så blir saken sjekket ut, uten at flere enn nødvendig blir involvert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-VALID FROM 31/08/2011-

 

 

 

 

Ser ut som at det går greit å føre fine diskusjoner her inne nå. Problemet med diskusjonsforum består ikke i om hvorvidt det er diskusjoner (glødende) eller ikke, men om man får innslag av personlig krangel og forsøk på å sverte hverandre som personer. Det er da det passerer en akseptabel grense.

 

Dersom det vises ansvar og tenkes før det skrives vil det ikke være behov for å endre på poster.

 

Synes forumkulturen er veldig bra! Dersom noe skjer, blir det tatt opp i enerom slik at eventuelle misforståelser ryddes unna tidlig.

 

Takk for mange gode tilbakemeldinger, det er bra å høre at folk er fornøyd med den kontrollen som utøves her. Det er bevisst lagt på et behagelig nivå slik at vi kan konsentrere oss om det vi ønsker, aviation og simming!

 

Dersom noen har ønsker eller tilbakemeldinger, så send de på en PM til meg så vil jeg ta med innspill videre.

 

 

Agnor Bertheussen

Global Moderator / Administrator

Flightsim.No

 

 

 

 

 

 

 

 

*) Har unngått å meddele offentlig her på Flightsim at jeg har overtatt et stort ansvar, nesten i frykt for å kunne bli misforstått som en som ønsker å sole seg i glansen. Å sole seg i glansen kan man også gjøre, men det når når jobben er gjort. Jeg kommer til å stå på en tid fremmover og ta vare på oss som bruker nettsiden og holde debattene på et akseptabelt nivå. De som kjenner meg fra jeg begynnte å legge inn poster her (som 13-åring), nei det _VAR_ ikke bedreviting (har lest gjennom de postene nå), det var faktisk en utrolig entusiasme. Dog noe misforstått, men det var faktisk det det var. Ellevill entusiasme for alt som het trafikkfly og avanserte instrumenter.

 

Dette lille OBS og tilbakeblikk til 99, får meg til å tenke på at, ting som sies i et forum bør også tolkes. Senderen har et ansvar, likeså har også mottaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---VALID FROM 13/09/2011---

 

Da ser det veldig greit ut på forumet. Føler vi har en felles forståelse for at det er viktig å ta vare på hverandre som forummedlemmer. Dette er et lite forum. Dersom man er flink å viser hensyn til ulike meninger vil det nok bli enda mer flittig brukt og flere tør å ytre sine meninger.

 

Når det gjelder diskusjoner om piratvare, terror og ulike ting som vekker litt oppsikt og er ømfintlige temaer så er det ikke noe i veien for å diskutere det. Om noen er _FOR_ at det skal bli lov å laste ned piratvare så er det en mening og disse må få lov å ha meninger, men det som ikke er tillatt er oppfordring og hjelp til piratvareaktiviteter slik som å spre serials, urls til steder hvor slikt kan fremskaffes og eventuelle andre grep som hjelper å omgå lovlig måte å skaffe programvaren på.

 

Dersom noen får reaksjoner her på forumet så ligger det noe bak dette. Kommetarer til hvorfor dette skjer tillates ikke i tråder av hensyn til de dette gjelder samt de som foretar jobben med å moderere forumet.

 

Takhøyde for diskusjoner er opprettet som en post der vi kan diskutere hva som bør tillates og ikke, samt en liten poll.

 

Ønsker alle sammen en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---VALID FROM 14/09/11---

 

Takk for hyggelige kommentarer, det er jo veldig fint å se at det settes pris på at det har blitt tatt litt tak i noen innlegg som er litt uønsket grunnet spydighet eller brudd på god forumskikk.

 

Har også sett litt at noen ønsker mindre moderasjon, disse meningene blir fulgt opp - det er ikke hensiktsmessig å endre mer enn nødvendig på et forum. Ser av loggen for august at 5 innlegg er endret og 4 i september. Regner med det ikke er behov for noe særlig mer nå, ser ut som de fleste har en veldig fin tone!

 

Happy flying!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---VALID FROM 15/09/11---

 

Ser at en del reaksjoner ikke har latt vente på seg etter det ble slått ned på litt useriøsitet og noe slibrigheter her. Husk, det er ikke alt man som forummedlem får med seg, noe kan også være slettet før man ser det. Poenget med moderasjon er å forsøke å skape en fornuftig debattkultur der ikke alle kan fare frem med helt hva de vil.

 

Jeg registrerer at enkelte ønsker mindre moderasjon og kommer til å ta dette til følge. Det er som jeg nevnte i postene, alltid forumets beste totalt sett som er ønsket, selv om reaksjoner ovenfor enkelte brukere kan føles urettferdig. Moderatorene har rett til å ta avgjørelse på det, helt på egenhånd, uten råd og veiledning fra publikum.

 

 

Ønsker alle en riktig fin kveld, husk hvorfor dere er her, for å kunne samles om ting vi alle er interessert i - aviation!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående forumkulturen, så er det nok riktig smart for enkelte å begynne å prate litt hyggeligere til hverandre. Det blir litt vel mye fokus på personene bak innleggene av og til og slikt blir det bare tull av. Prøv å konsentrer om saken og gi litt slipp på hvem som skriver de, så kanskje de også får en ny sjanse her inne.

 

Ufine innlegg kan fortsatt komme til å bli slettet, grunnet at vi ikke ønsker å ha slikt her. Så dere får leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...