Gå til innhold

F-14 VF-143 Pukin` Dogs Part 1


Anbefalte innlegg

Som flere veit, har jeg vært aktiv i VF-143 Pukin` Dogs i en årrekke. I denne stillingen opplever vi mye rart til tider og denne story vil jeg gjerne dele med dere.

 

VFA_143_Heratige_Shirt.jpg

 

 

På formiddagen en solfylt fredag fikk jeg oppdraget med å fly en eller annen rap stjerne fra Miami der jeg er stasjonert og ut til MYNN Nassau der hans såkalte gode venner skulle vente på at han kom til en imponerendes entre i min F-14.

Han er selvfølgelig stinn av gryn og hadde betalt meget godt skjønner jeg iogmed at min sjef tok på seg oppdraget.

 

Jeg hadde tatt preflight inspection og sto og ventet, da en kar nedlessa i gull kom og presenterte seg som Horny D – Big P eller noe i den dur. Munnen sto ikke stille ett sekund før jeg ba han ta av seg iverfall en 2-3 gull kjeder og opplysta han om at di kom til å veie ca 30 kg hver i di manøvre vi skulle utføre..

 

Etter noe surving pga etterlatt gull, ble rapper`n montert i flyet og grundig spent fast mens jeg humret etter å ha sett ansikts utrykket hans da han fikk utlevert en diger papir bag med streng beskjed om at mage innholdet skal hit og ikke utover cockpit. Hvis dette skjer står det vaskebøtte og kluter klar til deg på Nassau.

 

2011-8-11_16-51-53-157.jpg

 

Alright.. Etter start up står vi på rw klar til take.

 

2011-8-11_16-53-31-835.jpg

 

Det grynter godt i maska hører jeg idet to stk Pratt & Whitney TF30-P-412 driver oss mot skyene.

 

2011-8-11_16-54-56-968.jpg

 

Etter vi er oppe i ca 3000 ft legger vi inn armene og inntar supermann posisjon. Jeg hører ustanselig ”Moterf….. Moterf…” under acc, og smilet mitt er langt ifra smalt..

 

2011-8-11_16-58-1-388.jpg

 

Rundt Miami var det noe skydekke, men heldigvis skyter vi ut av det i rundt mach 1.5 i 10000ft høyde.

 

2011-8-11_17-1-33-772.jpg

 

Vi passerer MYBS South Bimini Bahamas mens gutten i baksetet begynner å kose seg stort og munndiare`en tiltar.

 

2011-8-11_17-3-5-709.jpg

 

Rear wieve camera fanger opp Bimini mens vi stiger opp til FL180 som er vårt tak på denne turen dessverre..

2011-8-11_17-8-9-365.jpg

 

Vi opplever noen skyer og noe turbulens mens vi stormer mot MYBG i snaut mach 2.

 

2011-8-11_17-8-58-667.jpg

 

Måka in flight..

 

2011-8-11_17-14-44-687.jpg

 

Etter dette synet ble guttungen stum ei stund. Tror han grubla på hvordan han skulle formulere synet i en eller annen rap sang..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...