Gå til innhold

pmdg md-11 igjen


Christian Berg

Anbefalte innlegg

Hei igjen, jeg har fått så mange gode tips her inne om hvordan jeg bruker md11, så jeg har et nytt spørsmål jeg håper på svar på. Vist en vil benytte seg av go around, så må en aktivisere denne senest når en når minimum......men hvor aktiviserer enn denne....hvordan?

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har joystick/yoke med ledige knapper er dette også en av de funksjonene det er veldig hensiktsmessig å programmere på stikka for enkel og rask tilgang ved behov.

(Som nevnt i annen tråd jager autothrust i MD-11 en god del i dårlig vær/mye vind, så knapper på throttle kan være vanskelig å "fange" (treffe med mus) når man har liten tid, og prøver å styre flyet samtidig).

 

På min Saitek X52 har jeg feks satt den store blå knappen på toppen av throttle til å avbryte landingen, og fyre i gang go around- prosessen.

 

Knappen heter bare GA (Go Around) i MD-11, men den bruker samme standard FSX knappe-kommando som andre fly sine TOGA knapper.

Dvs som standard er taste-kommandoen; Ctrl-Shift-G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Gunnar, skal være en skrue et eller annet sted. Lot vær å nevne det fordi jeg aldri har brukt den, og vet ikke eksakt hvor den er heller da jeg aldri flyr 2D lenger.

 

Eneste jeg vet er at jeg forsøkte å fly dette beistet i starten med mus i 3D, hvor det å fange små throttle-knapper i perioder ble en litt vel altoppslukende oppgave. :whistle:

 

Ut fra hva jeg har sett av videoer fra real tror jeg kanskje PMDG throttle mangler noe dempning av bevegelsen. En annen ting jeg har merket meg er at man i virkeligheten godt kan fly med autothrust på, men manuelt "hjelpe" throttle-hendelen litt manuelt. I FS er ikke dette mulig, i alle fall ikke i cockpit uten moving-throttles, noe jeg ikke er velsignet med...

 

Men bra tilleggs-tips til noe verdt å sjekke ut for dem som flyr 2D ja. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...