Gå til innhold

Et valg å ta


Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid vurdert å ta flysertifikatet men har aldri fått tid til det p.g.a skolen. Nå er jeg i fast jobb som styrmann på båt i utenriksfart og vurdere nå å ta flysertifikatet når eg er hjemme.

 

Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem ettersom jeg reiser ut 10 uker på og er hjemme i 10 uker. Hvordan blir det med studier.

 

Og hva syntes dere her på forumet er et smart valg med tanke på hvor jeg kan ta flysertifikatet. Jeg bor på Askøy utenfor Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Opplegget for småflylappen (som jeg antar er den du vil ta) er slik at du kan motta en del av undervisningen over nett, i de flyklubbene hvor det går an, også reiser du bort og tar det praktiske når du får tid. Jeg kan minimalt om dette, men jeg vet i hvert fall at du kan få noe undervisning på nett.

 

Ang. flyklubb så ser jeg at du har f.eks. Bergen Aero Klubb (http://www.bak.no/). Du kan jo sjekke de ut. Hvis du klikker på "Bli flyger" oppe på siden, så vil du også finne en link til et kontaktskjema hvor du kan spørre klubben om flylappen.

 

Håper dette var til litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

....Du spør om smart valg – hvor jeg kan ta flysertifikat…..

 

Får lyst til å foreslå alternativt opplegg, dersom du er fri og frank.

Siden du har 10 ukers på land, hvorfor ikke ta en periode på skole i Florida.

Logge timer – fly vilt og galt i bare solskinn.

Finpuss og oppflyving hjemme i litt mer marginalt vær mellom fjorder og fjell.

 

Jeg ordnet meg slik, jobbet i Nordsjøen og hadde også lange friperioder.

Likevel tok det lang tid å få logga de nødvendige 40 timene og derfor ble det noen kjekke uker i Vero Beach, Florida.

Vi fløy to øker daglig. Når det passet, hadde vi avtalt møteplass på stranda, badet så på ”skyene” og hadde det fint.

Perioden har limt seg fast som noen av mine beste feriedager.

 

Nå blir jeg nødt å fortelle at dette var på våren 1981.

Hvordan et slikt opplegg kan passes inn i dagens regelverk – det aner jeg dessverre ikke!

 

Lykke til uansett hvor og hvordan du legger det opp.

 

Nils

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...