John-Steinar Berntsen Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Jeg har i lengre tid vurdert å ta flysertifikatet men har aldri fått tid til det p.g.a skolen. Nå er jeg i fast jobb som styrmann på båt i utenriksfart og vurdere nå å ta flysertifikatet når eg er hjemme. Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem ettersom jeg reiser ut 10 uker på og er hjemme i 10 uker. Hvordan blir det med studier. Og hva syntes dere her på forumet er et smart valg med tanke på hvor jeg kan ta flysertifikatet. Jeg bor på Askøy utenfor Bergen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Hei! Opplegget for småflylappen (som jeg antar er den du vil ta) er slik at du kan motta en del av undervisningen over nett, i de flyklubbene hvor det går an, også reiser du bort og tar det praktiske når du får tid. Jeg kan minimalt om dette, men jeg vet i hvert fall at du kan få noe undervisning på nett. Ang. flyklubb så ser jeg at du har f.eks. Bergen Aero Klubb (http://www.bak.no/). Du kan jo sjekke de ut. Hvis du klikker på "Bli flyger" oppe på siden, så vil du også finne en link til et kontaktskjema hvor du kan spørre klubben om flylappen. Håper dette var til litt hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John-Steinar Berntsen Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Heisann Takk. Dette var til god hjelp. Skal sjekke ut BAK Takk skal du ha for svar :=D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Bare hyggelig ^^, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John-Steinar Berntsen Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 hvor nøye tror du de er på vandelsattest. Jeg har ikke plettfri desverre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Det er ikke hvor nøye de er på vandelsattest. Det er det politiet som bestemmer. Enten så får du den vandelesattesten som trengs, eller så får du den ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John-Steinar Berntsen Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2011 Da får jeg bare prøve. Har virkelig lyst å ta PPL-A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har ingen kunnskap om dette John-Steinar, men sånn intuitivt syns jeg i tilfelle det ville vært merkelig å nekte en et privatflysertifikat på vandelsgrunnlag som er gode nok for å kunne jobbe profesjonellt som styrmann på broen på et skip i utenriksfart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Eilertsen Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei. ....Du spør om smart valg – hvor jeg kan ta flysertifikat….. Får lyst til å foreslå alternativt opplegg, dersom du er fri og frank. Siden du har 10 ukers på land, hvorfor ikke ta en periode på skole i Florida. Logge timer – fly vilt og galt i bare solskinn. Finpuss og oppflyving hjemme i litt mer marginalt vær mellom fjorder og fjell. Jeg ordnet meg slik, jobbet i Nordsjøen og hadde også lange friperioder. Likevel tok det lang tid å få logga de nødvendige 40 timene og derfor ble det noen kjekke uker i Vero Beach, Florida. Vi fløy to øker daglig. Når det passet, hadde vi avtalt møteplass på stranda, badet så på ”skyene” og hadde det fint. Perioden har limt seg fast som noen av mine beste feriedager. Nå blir jeg nødt å fortelle at dette var på våren 1981. Hvordan et slikt opplegg kan passes inn i dagens regelverk – det aner jeg dessverre ikke! Lykke til uansett hvor og hvordan du legger det opp. Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.