Gå til innhold

Cos(x) formel savnes til WCA udregning


Lars Frederiksen

Anbefalte innlegg

Hej Simmers!

 

Er der nogen der har kendskab til en rutine som kan udregne geometriske funktioner. I mit tilfælde kender jeg værdien af Cosinus til vinklen A (Cos(A)) og skal beregne værdien for selve vinklen A. Måske findes sådan noget i et bibliotek med matematiske funktioner. Problemet kunne i "det virklige liv" sikkert klares med et tabelopslag, men da det skal indgå i et program (algoritme), som beregner vinkler i en trekant, så dur det jo ikke. Jeg prøver at lave et lille program som bl.a. udregner WCA (wind correcting angle) så spørgsmålet har altså relation til flightsimulation!!

 

Glædelig Jul

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg laget et slikt program i Excel for et år siden.

Jeg må ha "2" data for trekanten (samme hvilken), så regner programmet ut alle andre data i trekanten (vinkler og lengder)

 

Jeg trengte programmet til div høytaler-bygging, og en "Skjold-klasse" MTB modell som jeg straks er ferdig med.

Men programmet kan brukes til ditt formål og, kanskje med litt modifikasjon.

 

Kan maile det til deg hvis du er inntressert. Alle tenkelige formler er innprogramert.

 

God Jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...