Gå til innhold

Prøver å kjøre FSX med to skjermer


Carl Waylon Nelson

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Jeg har koblet til en ekstra skjerm, og har nå to skjermer koblet til pcen min. På den ene skjermern har jeg den vanlige cockpiten i FSX. På den andre skjermen jeg har koblet til, vil jeg vise forskjellige instrumenter/kart eller hva det måtte være. Hvordan gjør jeg det for å få den ene skjermen til å vise f.eks GPS samtidig som jeg har normalt cockpitciew på den ordinære skjermen min? Ville vært fint om jeg fikk hjelp med dette :) På forhånd takk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Marius. Men hvordan drar jeg intrumentene over til den andre skjermen? Er det noe som må stilles inn i displaysettingen i FSX eller noe sånt? Heheh jeg er totalt grønn på akkurat dette for det er første gangen jeg prøver med to skjermer ser du i FSX:) Så om du/dere mater det inn med teskje, så gjør det absolutt ingenting :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til som et ekstra tips at alle spill er ment å kjøre i fullskjerm-modus, og dersom du kjører FSX i fullskjerm så trenger man ikke lenger drive med "undock-rutinen". Så om du ikke absolutt vil, eller har behov for å kjøre i Window-mode, kan du jo prøve det.

 

Da er det altså bare å dra ting rett over akkurat på samme måte som du flytter det rundt på den første skjermen, og du slipper også Windows-rammene rundt GPS, FMS, EICAS, eller hva du nå har oppe, og du får svart bakgrunn istedenfor Windows skrivebord. (Størrelse på viduer kan fortsatt endres ved å ta tak i kanter).

 

For å få FSX i fullskjerm-modus, trykk Alt+Enter.

Og Alt+Enter igjen for å gå tilbake til Window-mode. Men går du tilbake til Window så havner alle vinduer også tilbake på skjerm-1, så lønner seg å gjøre ferdig alt man trenger i Windows og Window-mode først, i alle fall om det er snakk om mange vinduer.

 

 

I fullskjerm skal det bli feks som dette;

 

innforlandengm19rdagtid.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida Jack, det kan godt stemme at du har hørt, lest, eller erfart det. :)

 

Det vil variere fra maskin til maskin, og noen ganger også fra driverversjon til driverversjon, hvorvidt man får den høyeste FPS i fullskjerm eller i Window-mode.

 

Historisk sett så var det gjerne vanligere før at man ikke fikk FSAA -Antialiasing (kantutjevning) til å virke med spill i Window-mode, og en del eldre grafikk-kort klokket seg heller ikke opp til full "3D-hastighet" (altså høyeste frekvens for beste ytelse) før man gikk over i fullskjerm, men i dag er dette ikke vanlig.

 

Når jeg skrev at spill er ment å spilles i fullskjerm, så tenkte jeg i grunn mest på dette at FSX pr design er laget slik at vinduer kan flyttes fritt, som jo en en solid forbedring fra FS9, men som altså er myntet på at man er i fullskjerm.

 

Ifh ytelse i FSX, så er det beste, og eneste fakta-baserte rådet, at man bare prøver.

 

Mer generelt så er det med å forsøke å lage et mye mindre vindu en grei test på hvorvidt skjermkortet er en begrensende faktor i et spill, høy oppløsning krever mer av feks pixel fill-rate og minnebåndbredde.

 

Men akkurat i FSX ville jeg ikke tatt det som noe annet enn en indikasjon (altså ikke et bombesikkert tegn på for svak grafikk), det er åpenbart flere faktorer enn bare skjermkortets brutale kraft som spiller inn i FSX, noe man bla ser av at det som nevnt kan svinge med driver-versjoner.

 

At man får høyere ytelse i et knøtt-lite vindu er jo forsåvidt naturlig, da blir det vel en tradeoff og prioriteringssak mellom å sitte med forstørrelsesglass og 130 FPS, eller fylle skjermen og dårligere flyt... :grin: (Litt satt på spissen)

 

Personlig holder jeg meg alltid til fullskjerm, samme om det er med tap eller ei, men det er mest fordi jeg bruker flere skjermer, og ikke kan fordra Windows bakgrunn og rammer, eller kanter, og undock. Mange har jo bruk for window fordi de har andre programmer kjørende på samme maskin. Man må vel bare gjøre en totaltvurdering, ut fra behov/smak, jeg ville bare tipse om muligheten til å velge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...