Gjest Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Hei. Du vet at Airbus A320-211 har CFM56-5A1 Airbus A320-212 har CFM56-5A3 5A3 er kraftigere enn 5A1, men som jeg tror er det flere som far A320-211. Så kommer spørsmålet: Hvorfor velger ikke alle den kraftige versonen? Er det noe bedre med A320-211? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Mulig den er billigere?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 da må det vel mer motor eller bensin til da eller.. det blir vel dyrere det enn.. jeg er sikkert ute på jordet å kjører lada nå men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 A320-212 har jo winglets da, det har ikke A320-211... Sier ikke det deg noe da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Kristoffer Fredriksen: A320-212 har jo winglets da, det har ikke A320-211... Sier ikke det deg noe da? Feil... A320-200 har winglets, -100 har ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 A320-212 Jeg tolker vertfall disse "tuppene" på enden av vingen som en liten dobbel winglet. [ 22.11.2002, 16:11: Endret av: Kristoffer Fredriksen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik H. Bakke Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Alle Airbus A320 serie fly (A318, A319, A320, A321) har disse små winglet'ene, bortsett fra A320-100 serien. Disse er imidlertid bare produsert i noen få eksemplarer og er ganske sjelden å se. Airbus kaller denne winglet-konstruksjonen for "wintip fence", og benytter den i tillegg på A310 og A300-600. Den er også planlagt brukt på A380. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Kan jeg få svar på motorene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Haavard D. Solberg: Kan jeg få svar på motorene? Det kan jo være sånn at den sprekeste motoren er dyrere i både innkjøp og drift? Kan jo kanskje spørre om hvorfor ikke alle kjøper bil med V8'er og 4,2 liter også. --- quote: Opprinnelig postet av Kristoffer Fredriksen: Jeg tolker vertfall disse "tuppene" på enden av vingen som en liten dobbel winglet. Som sagt... Både A321-211 og A320-212 har som du ser samme type winglets. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 quote: Det kan jo være sånn at den sprekeste motoren er dyrere i både innkjøp og drift? Kan jo kanskje spørre om hvorfor ikke alle kjøper bil med V8'er og 4,2 liter også. Mener du at A320-211 er billigere i drift enn A320-212 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Nei jeg påstår det ikke, men det er nokså nærliggende å tro det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.