Gå til innhold

Bilder....


Markus Stiris

Anbefalte innlegg

Hehe "[smil]"

 

Det er i korte trekk Morten som står for programmeringen og designet av siden (vel, noen ideer har jeg kommet med og noe grafikk har jeg da også laget), men jeg har vært med siden oppstarten av Airpics (og kanskje tidligere? "[smil]" ).

 

En stadig tilbakevendende diskusjon er hva som fikk Morten til å starte og utvikle siden... Det kan kanskje Morten svare på senere "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at det er jeg som er selve "lederen" for sidene ja... Det var jeg som startet sidene en gang i 1999 etter at Kjell Arild en stund hadde hatt NAP (Norwegian Aviation Pictures), som var en ganske annen løsning enn den nåværende.

 

I begynnelsen var sidene ganske enkle og med manuell oppdatering, og det pågikk en stund. Men etterhvert fikk sidene oppdatert design, og ble databasebasert.

 

Siden har sidene blitt forbedret mer og mer, og administrasjonen har hele tida blitt enklere, både for fotografer og administratorer.

 

Og snart kommer en helt ny søkemetode, der man kan finne frem forskjellige temaer man vil søke på.. F.eks. bilder av halehjulsfly som står parkert, turbopropfly som tar av, fargerike jetfly som lander, merkelig utseeende fly som taxer osv.. Blir endel forskjellige søkemuligheter der.

Har indeksert noe over 15000 bilder på den måten nå.. Håper å ha alle klare innen ikke så altfor lang tid, så den søkemotoren kan aktiveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...