Gå til innhold

Vildanden begjært oppbud


Halvdan Hellenes

Anbefalte innlegg

Gikk inn på nettsiden deres idag og leser den triste beskjeden her:

 

http://www.vildanden.no/

 

Et fint litet flyselskap dette som jeg har hatt flere fine flyturer til både Stockholm Skavsta og -Bromma med. Det var alltid så praktisk og greit, uformelt og ikke minst kjapt å fly rutefly ut fra Geiteryggen. Men nå ser dette dessverre altså ut til å være slutt, virkelig synd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En høyst subjektiv "undersøkelse" det her Martin, men de 3-4 t/r turene jeg har hatt til Stockholm med dem har det tildels vært svært få passasjerer ombord i Saab 340'n. Ved et par anledninger endog at crew (ikke i arbeid) til/fra base faktisk har oversteget antallet med vanlige passasjerer.

 

Har dog allikevel hver gang blitt like så overrasket over hvorfor det egentlig er slik. Vildandens siste Stockholmsdestinasjon Bromma var jo glimrende mtp. lokalisasjon. Det var jo i praksis nesten som å lande mitt i sentrum og fra man forlot Grenland tok det ikke mye over timen før man altså sto midt i sentrum av Stockholm.

 

At det renner av bøtter og spann med trafikk daglig til/fra København fra Torp, mens det lengre altså ikke eksisterer et eneste tilbud til Stockholm etter at både Widerøe, Coast og også etterhvert også Vildanden har gitt opp ruta, er og blir for meg en gåte. Greit nok at København som knutepunkt er noe større enn Stockholm, men det er da tross alt hovedstaden (og en skikkelig så flott en også) i vårt aller nærmeste naboland det nå altså ikke er mulig å fly direkte til herfra Vestfold/Telemark uten å måtte kjøre/toge i flere timer før man i det hele tatt er framme på flyplassen man skal reise fra.

 

Tror nok det har vært vestlandsrutene med endel pendlende forretningsfolk og ansatte tilknyttet oljeindustrien som har gått best for selskapet. Men altså, dessverre ikke godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...