Gå til innhold

Add-ons FSX


Marius Granli

Anbefalte innlegg

Hei

La inn et lignende innlegg tidligere, men ble ikke særlig stor respons på det (sikkert for mye mas og for mange spørsmål).

 

Har akkurat fått FSX og noen instrumenter. Ønsker å kjøpe de tilleggspakker som skal til for å få som pilot i et sivit flyselskap rundt omrkring i verden.(som feks SAS)

Har hørt My Traffic og Ultimate Traffic 2 vært nevnt. 737 pilot in command for opplevelsen sin del.

 

Hva anbefaler dere? Noe helt annet? Jeg har NULL peiling, men prøver å lære så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det litt selv, null peiling,,,hehe, men fortvil ikke. Det har vi alle vært en gang. Du blander klansje litt korta her tror jeg. Er det selve addon flyet du vil skal være så realistisk som mulig? Isåfall er forslaget du fikk med LD767 ett godt valg.

De andre addons du nevnte er program som gir deg trafik i lufta og på flyplassene og noe jeg ville ha nedtona til ett av de mange freeware for den slags som WOAI feks.

 

Ellers kunne du kansje kikke på ett av de environment software som er å få tak i som Real EnvironmentX. Dette gor det mye finere texturer på himmelhvelvingen, skyer, regn og alt som har med miljøet rundt å gjøre. samtidig bør du ha en værmotor som ActiveSky Evolution for eksempel.

 

Mye å ta tak i av diverse addons men disse er kansje en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha så mye som mulig av det en sas-pilot har, for å si det enkelt. flyplassene og flyene så realistisk som i det virkelige liv. selvfølgelig kommer jeg ikke i nærheten av det som mange av dere andre her inne har, men blir veeeldig glad når dere gidder å hjelpe meg. må jeg ha noe tilleggsprogram for å få info fra tårnet? og for den del, for å komme i kontakt med tårnet?

 

Texture og scenery er vel og bra det, men får jeg tak i så mange flyplasser som mulig som i alle fall ligner på de i virkeligheten samt fly og det jeg har nevnt, så skal dere slippe å høre maset mitt på en god stund !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS har jo mange slags flytyper og for forskjelige flighter, korte innelands og lengre internasjonale så da må jeg vite mer hva spesifikt du tenker på.

 

Angående ATC er default i både FS9 og FSX helt rævva for å si det mildt. Det finnes ett program som heter RadarContact som er så opp til virkeligheta som en vel kan komme med software. Statisk steme kansje men den rydder hvertfall opp og sørger for att ingen koldierer ikke minst ved ankomst der default ATC i simmen sender det ene etter det andre flyet inn til landing uten hensyn til hverandre.

 

Vet ikke om radarcontackt er noe for deg om du er så fersk som du sier.

Du nevnte Wilco sin 737 og ja, den er fin den serru. Riktignok kun klasiske modeller opp til 500 men utrolig fint simulert.

 

Ellers er det på trappene en 737 NG fra PMDG, om den nå kommer. Vi har venta på den i noen år nå kan jeg si deg ;)

 

jeg ville satsa på de jeg nevnte i første svaret og heller trena litt med default ATC og kansje kasta deg ut på vatsim etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder flyplasser er det bare å velge å vrake i ett hav av tilbud. det finnes også mye fine freeware om du vil spare deg noen kroner.

Flightsim.com for å nevne en site med freeware.

 

Nå har du heller ikke fortalt hva slags ytelse PCn din har for særlig FSX er krevende slik sett. Har du en midi PC bør du nok kansje holde deg til default flyplasser og minst mulig trafik. Hvertfall ingen kjøpe program for trafik. WOAI er her løsningen etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra svar, tusen takk! Trenger ikke noen amerikareiser i starten værtfall, så 737 eller lignende blir sikkert greit. Når det gjelder dataen min, så er den helt ny. Kjøpte den sammen med en 50'tv for å bruke til å fly. Mulig linken ikke virker siden den er utgått, men gjør et forsøk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602730

 

Kjekt å kunne spare noen kroner, ja... Både lettsykkelen og andre ting skal ha sin del av budsjettet.

 

Har da kommet så langt at jeg har lagt til noen fly herfra, men får alltid feilmelding når jeg bruker notepad for å endre det dokumentet som ligger i mappa til hvert fly i fsx.

 

Værnes - Gardermoen med en enkel form for kommunikasjon hadde vært fint, så har vel fått svar på det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...