Pasi Jorgensen Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Holder på med litt ai båt trafikk for carrierfrelste, noen få bilder. Tester en tanker som er på 'cruise' inne i trollfjorden, spørsmålet er, klaer den snuoperasjonen og ikke minst, navigere ut den trange fjorden? Dette kan jo ikke gjøres uten norsk los, så han må flys ombord. Først rygges det litt. Går dette bra? Gjorde visst det, norsk los vettu! På vei til Svolvær møtte vi på noen franskmenn m/eskorte, og måtte jo stikke over..selvsagt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. januar 2011 Premium Medlem Del Skrevet 5. januar 2011 He he, knalltøff reportasje Pasi, og uforskammet spennende at du øver i fjæra i synsavstand fra min bopel :grin: . Det er trangt i Trollfjorden, det kan jeg skrive under på, etter å ha vært med Hurtigruta innom der flere ganger. Med Norway Quality Mesh er både Trollfjorden og Lofoten riktig dimensjonert, så det er et utmerket valg for vinterøvelse . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 He he he he, har du 'fjærnsyn'? :grin: Joda, har vært opptatt siden carrierorgien på MP'n her om dagen med både og forske på MP muligheter og å snekkre ihop litt AI carrier trafikk i Norge. Og da var det jo naturlig at Vestfjorden ble valgt, både fordi de surrer her i virkeligheten men også fordi det er genialt geografisk sett da båtene kan surre inn i Vestfjorden mens man har tilgang på flyplasser fra Leknes i nordvest og rundt og ned til Bodø i sørøst. Dvs, man trenger ikke fly seg ihjel for å finne skipene og alle nåes etter en relativ kort helikopter tur fra en av flyplassene rundt Vestfjorden (jetjagere liker vel best Bodø som startsted) :grin: Foreløpig har jeg lagt ut 3 hangarskip som representerer US, Frankrike og UK (så nå må jeg vel børste støv av hawk'en) og alle båtene har minst ett følgeskip. I tillegg er ett par tankere lagt ut for å tilføre litt sivil trafikk (mer kommer etterhvert). Så jeg har storkost meg med både fouga, etendard, seaking, tomcat og hornet i massevis (grenser opp mot overdose), med full 'acceleration' trapping og katapultfunksjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Ser veldig bra ut! Er det mine gamle Sea King texturer på den "nye" virtavia pakka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.