Gå til innhold

Vinterøvelse i Vestfjorden

Anbefalte innlegg

Holder på med litt ai båt trafikk for carrierfrelste, noen få bilder.

Tester en tanker som er på 'cruise' inne i trollfjorden, spørsmålet er, klaer den snuoperasjonen og ikke minst, navigere ut den trange fjorden?

Dette kan jo ikke gjøres uten norsk los, så han må flys ombord.

TRF_00.jpg

TRF_01.jpg

Først rygges det litt.

TRF_02.jpg

Går dette bra?

TRF_03.jpg

TRF_04.jpg

Gjorde visst det, norsk los vettu! :)

TRF_05.jpg

På vei til Svolvær møtte vi på noen franskmenn m/eskorte, og måtte jo stikke over..selvsagt!

TRF_06.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

He he, knalltøff reportasje Pasi, og uforskammet spennende at du øver i fjæra i synsavstand fra min bopel :grin: .

Det er trangt i Trollfjorden, det kan jeg skrive under på, etter å ha vært med Hurtigruta innom der flere ganger. Med Norway Quality Mesh er både Trollfjorden og Lofoten riktig dimensjonert, så det er et utmerket valg for vinterøvelse :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he he, har du 'fjærnsyn'? :grin:

Joda, har vært opptatt siden carrierorgien på MP'n her om dagen med både og forske på MP muligheter og å snekkre ihop litt AI carrier trafikk i Norge.

Og da var det jo naturlig at Vestfjorden ble valgt, både fordi de surrer her i virkeligheten men også fordi det er genialt geografisk sett da båtene kan surre inn i Vestfjorden mens man har tilgang på flyplasser fra Leknes i nordvest og rundt og ned til Bodø i sørøst. Dvs, man trenger ikke fly seg ihjel for å finne skipene og alle nåes etter en relativ kort helikopter tur fra en av flyplassene rundt Vestfjorden (jetjagere liker vel best Bodø som startsted) :grin:

Foreløpig har jeg lagt ut 3 hangarskip som representerer US, Frankrike og UK (så nå må jeg vel børste støv av hawk'en) og alle båtene har minst ett følgeskip. I tillegg er ett par tankere lagt ut for å tilføre litt sivil trafikk (mer kommer etterhvert).

Så jeg har storkost meg med både fouga, etendard, seaking, tomcat og hornet i massevis (grenser opp mot overdose), med full 'acceleration' trapping og katapultfunksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...