Gå til innhold

Squawk stby on ground?


Sivert Indergaard

Anbefalte innlegg

Men er egentlig dette så relevant lenger nå når de aktuelle radardekningne er bygget inn i ES-filene til Fosse? Når flyene er under, eller havner under radardekning, så er vel problemet akademisk nå tildags...?

Og på Gardermoen er det jo bakkeradar som gjør at flyene har på transponderen fra de pusher fra gate (hvis jeg husker riktig)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig Tore!

 

Jeg kjører realistic radar-mode i ett vindu og et annet vindu med Ground mode, så problemet er ikke eksisterende for meg!

 

Værre før med gamleprogrammet VRC, da lå taggene i en haug når det var mange som squawka charlie på samme flyplass, unødvendig clutter på skjermen. :P

 

Men bunnlinjen bør jo være at den stort sett skrus av på bakken i virkeligheten, så da får vi vel følge det!

As real as it gets!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom också ihåg att vissa flygplatser har radartäckning hela vägen ner på marken. I sverige ger C-transpondrar på både Arlanda och Malmö utslag på radar om dom står på vid gate.

 

Man ska också minnas att transpondrarna som körs på ENGM och även ESSA från gate i real life är mode A som alltså inte sänder höjddata, detta är något vatsim tyvärr inte simulerar (ännu), så med det i åtanke är det också (enligt mig) mer realistiskt att köra på läge S snarare än läge C även ifall man i verkliga livet har aktiv transponder på marken på flygplatsen.

 

Men den viktigaste poängen var egentligen att även med realistisk radartäckning kan en mode-C transponder på marken orsaka onödigt klutter på radarn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...