Gå til innhold

Transatlantic Operations - TMI


Thomas Hjelset

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Driver å flyr mye Transatlantisk for tiden og flyr akkurat nå SAS903 fra Stockholm/Arlanda til Newark Intl.

 

Jeg leser mye underveis på transatlantiske prosedyrer og prøver å lære meg så mye som mulig nytt hele tiden! Jeg driver nå å ser over min Transatlantic Radio Operations Checksheet.. Har akkurat kommet inn over Canada og kryssingen er ferdig, men er en ting på den jeg ikke får til med min flygning..

 

TMI - Track Message Identification. Jeg finner mye info om hva det er og hvordan det fungerer når man flyr en NAT-track.. Men hva skjer når man fly en såkalt random track? Hvordan fungerer tildelingen av identifikasjon da? Jeg flyr en random track fra RATSU via 59/20 56/30 53/40 51/50 DENDU til CYMON.

 

Alle svar mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TMI er identifikasjonen av hvert enkelt track(A-B-C osv) for den tiden som gyldigheten gjelder.

Flyr du et random track enten utenfor gyldighetstiden eller ikke,

så filer du ALLE punktene og requester med ALLE punktene og får klarering deretter. Altså ikke noe TMI applicable/required.

I motsatt tilfelle,om du vil fly et track utenom gyldighetstiden kan du fint bruke TMI nr til det tracket du vil fly for å indentifisere ruta istedenfor å file ALLE punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...