Gå til innhold

Rar rutine ved bestilling av bilett til hund.


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

Må fortelle om denne rare rutine som et flyselskap har ved bestilling av bilett for hund som excess luggage.

 

Jeg har en bestillt og bekreftet billet fra Oslo til Alicante med EN hund som excess luggage. Det er ikke noe å si om det, da prisen var meget rimelig, men jeg må vente i 24 timer før jeg fikk bekreftet at det var plass til hunden. Litt rart syns jeg at det skal ta så lang tid for å sjekke det, med Delta, fra Detroit til Madrid tok det 15 sekunder å sjekke hvis det var plass for hund.

 

Nå til det merkelige. Etter at min billet var bekreftet blev jeg nødt til å ha en hund til med på flighten. Inga problem, trudde jeg! Ringte kundetjensten og spurte hvis det var mulig å få med hund nummer to på samme flight. Joda det kunde man sjekke, MEN først må jeg AVBESTILLE min bekreftede billet med hund inkludert, bestille en NY billet for meg å TO hunder, VENTE 24 timer, som det tok for å sjekke dette, MEN hvis det da var noen som var på "vent" med hund til samme flight så MISTET jeg min plass for hund nummer 1, som var bekreftet!!!!!! Grunnen til dette var at jeg faktisk AVBESTILLT min billet og kjøpt en NY og da var jeg SIST i køn for å få med hund i det hele tatt!!!!

 

Så det er ikke mulig for dette selskap, å sjekke dette med hunder på kortere tid enn 24 timer, å ENDRE en billett uten å KANSELLERE kjøpt/bekreftet billet, legge til dyr som bagasje i ettertid til bekreftet billett uten å kjøpe NY bilett. Det betyr at jeg kan MISTE min bekreftede plass på flyget hvis noen annen rekker kjøpe billet FØR min nye bestilling er på plass och flyget blir fullbooket!!!! Helt hull i hodet, spør du meg.

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket selskap er dette?

 

På generell basis, med SAS og WF, så får man svar på søknad om kjæledyr i kabinen eller i cargo compartment innenfor 15-20 minutter på dagtid. Noe lenger på kveldstid, da de som sjekker opp om det er plass til dyrene, ikke jobber sene kvelder. Da må man vente til neste dag før man får svar. Det er også endel andre faktorer som gjelder om du får med kjæledyr eller ikke, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vidar

 

Ønsker ikke henge ut et enkelt selskap, men er helt enig med det du sier i ditt innlegg OG da jeg reiser på utstilling 20-30 ganger i året, med MANGE hunder verlden over, inkludert bytte av fly flere ganger under reisen, VET jeg at en bekreftelse av hund i enten cabin eller cargo for HELE rutten og tilbake normalt ikke tar mer enn noen minutter.

 

Det er heller ikke noen problemer med å legge til antallet dyr, hvis det er plass, uten å kjøpe ny billett.

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...