Gå til innhold

Multiplayerflight hos Alaskan Winds i natt


Anbefalte innlegg

Hver andre onsdag i måneden starter multiplayer-flightene hos Alaskan Winds litt tidligere på dagen slik at vi europeere får anledning til å delta. Det var lenge siden sist jeg var med på en MP-flight sammen med gutta i AW.

 

Her er en serie bilder fra nattas flight, Juneau-Haines-Skageway-Atlin-Teslin.

 

Forlater Juneau

2010-11-10_23-7-36-22.jpg

 

På vei til Haines

2010-11-10_23-16-29-254.jpg

 

Været var heller dårlig med lavt skydekke og var nødt til å holde meg under 2500 fot. Nå og da kunne jeg spotte andre fly rundt meg

2010-11-10_23-36-19-580.jpg

 

Etter en touch and go i Haines, satte vi kursen mot Skageway som kan skimtes i enden av fjorden

2010-11-10_23-39-42-748.jpg

 

Ingen bilder fra turen fra Skageway og opp til Atlin. Hadde mer enn nok med å fly. Ganske så bratt climb ut fra Skageway for å komme høyt nok til å passere fjellene. Klarte til og med rote meg inn i en dal og måtte gjøre en circle for å vinne nok høyde for å komme over. Dårlig planlegging! Her er noen av oss allefall trygt parkert i Atlin

2010-11-11_0-21-39-668.jpg

 

Været ble ikke noe bedre og bestemte meg til å stige til 7500 fot for å komme trygt til Teslin

2010-11-11_0-31-38-602.jpg

 

Noen var riktig så nærgående i dette dårlige været:)

2010-11-11_0-33-24-12.jpg

 

2010-11-11_0-40-41-492.jpg

 

Parkert og shut down i Tesling og venter på de andre skal få landet

2010-11-11_0-53-47-143.jpg

 

Et gruppebilde hører med og her er 6 av de 8 flyene som var med på turen. "Say cheese pilots!"

2010-11-11_0-55-26-403.jpg

 

Et lite bilde av den gjenomførte turen fra Plan-G

Untitled-1.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene Steve :)

 

Programmet som jeg bruker til VFR heter Plan-G

 

http://www.tasoftware.co.uk/

 

Et freeware som fungerer både til FSX og FS9, enten via Simconnect eller via FSUICP.

 

En av funksjonene i Plan-G er foruten å lage flightplan, å vise både eget fly og andre MP/Vatsim/AI-fly og ruten de flyr. (Disse røde strekene. Lilla strek er eget fly)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Steike bra Jan-Arild, full arbeidsdag langt ut over natta :grin: . Når du flyr i "Alaskan Winds", foregår det da på samme måten som i "søndagsklubben", med felles oppmøte og felles kaos underveis? Eller følger dere forskjellige flyruter på oppdrag?? Spennende med så mange muligheter for MP .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi flyr i Alaskan Winds skjer det mye på samme måten som våre "Søndagsturer." Vi flyr i samlet flokk en oppsatt rute og med felles oppmøte og felles kaos.

 

Ettersom AW har brukere av både FS9 og FSX brukes FSHost som bideledd og oppkobling til en MP-server slik at vi på den måten flyr sammen, uavhengig av versjon av FS.

 

Noen ganger flyr vi i "sirkel", dvs alle starter på samme flyplass men flyr hver sin retning og møtes på en annen flyplass midtveis før vi returnerer til start.

 

 

En annen måte å fly på er såkalt "Poker Run" Da skal vi fly en ferdig oppsatt rute med 5 flyplasser og der man får tildelt ett vilkårlig kort for hver landing. Den som sitter med beste hånda etter vi har ankommet endestasjonen "vinner" hånda og ære.

 

Noeng ganger flyr vi Mystery flight, der kun "eier" vet ruta og vi andre flyr på VOR, NDB og oppgitt kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...