H O Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 God lørdag alle sammen. Jeg har et irriterende problem med voice på Vatsim, den hakker utrolig mye, så jeg har til tider store problemer med å få med meg hva som blir sagt. Jeg har også fått tilbakemelding på at min voice er hakkete. Jeg mistenke først at det var dårlig båndbredde, så jeg gav NextGenTel en smekk på pungen for at jeg bare hadde 1MBit inn. Det er ordnet, og jeg målte innhastigheten i sted til ca 5. Likevel har jeg ikke merket noen fobedring. Det gjelder stort sett alle ATC og piloter, men noen ganger er det verre enn andre, uten at jeg har sett noen sammenheng med tid på døgnet eller trafikkmengde. Er det noen quickfix for dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Kan være pga nettlinjen din. Sjekk også voice settings i SB. Sørg for at output og input står på wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H O Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Ja, og jeg bruker FSinn. Kanskje jeg skulle prøvd SB? Nettlinjen, du mener fra Routeren og inn i PCen? Bruker for øvrig kabel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Prøv SB og report back. Hvis du har 5Mbs skulle det gå bra og være på VATSIM, men skal ikke si det sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Sjekk ping'en din her: http://pingtest.net/ -og se hva slags kommentar du får om tilkoblingen din. Det er ping'en/stabiliteten på internettilkoblingen som gjelder på slike online-nettverk. Bitraten på vatsim radioen er vel beregnet på dial-up 58kbs internett og raskere, så hastigheten har vel lite å si tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H O Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Takk for hjelp, men det ser ut til at problemet var at volumet i FSinn stod på full pupp. Jeg skrudde ned volumet der (og justerte volumet i FS tilsvarende), og da ser det ut til at hakkingen forsvant. Jeg har stått litt på Heathrow og JFK nå uten hakking. I tillegg bli lydkvaliteten mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.