Gå til innhold

LAGO's scandinavian terraMesh


Gunnar Kindel

Anbefalte innlegg

Om det er 98% realistisk vet jeg ikke, men har kjørt både Nord- og Sørscandinavia i noen dager nå og er meget meget fornøyd. Første gang jeg startet opp dette meshet, var det julaften og 17.mai på samme dag. Må si jeg ble (nesten)overveldet av realismen.

"Framratevennlig" og realistisk,absolutt verdi pengene!

 

[ 13.10.2002, 11:55: Endret av: Svein-Ivar Nikolaisen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det er ihvertfall omtrent helt likt som i virkeligheten her jeg bor (Sunndalsøra). Lagomeshet er som "snytt ut av nesa" av det virkelige terrenget. jeg vil si at her er det iallefall tilnærmet 98% riktig i hvertfall. Jeg fikk helt hakeslepp første gangen jeg fyrte opp fs med dette meshet. lyst på en fin flytur? ta fram NAF veibok eller annet bra kartverk. start på Årø, fly inn langfjorden til du nærmer deg Eidsvåg, når du kommer til stedet der Langfjorden møter Eresfjorden, flyr du inn i Eresfjorden og følger den inn, fly så videre inn i den dalen til du kommer til Øverås og starten på Eikesdalsvannet. følg ekesdalsvannet innover og flyopp eikesdalen til Aursjøen. Fly derfra videre ned Torbudalen og ned litldalen. når du kommer ut av litldalen svinger du til hardt til høyre og du befinner deg i sunndalen, og du vil da ha vinnu i sikte. land på Vinnu i Sunndal. anbefales å fly denne turen i lavest mulig høyde for å nyte terrenget. men obs: du må beregne å stige fra eikesdalen og opp til aursjøen "[smil]" Dette er en passe lang tur for et mikrofly eller et enmotors fly av typen cessna eller piper. Eller du kan gjøre som luftforsvaret fly motsatt retning (altså ned sunndalen, inn litldalen osv, og simulere angrep på aursjødammen. Egress ruten er ned eikesdalen, og da flys det LAVT, veldig lavt. der er vanlig å se NED på flyene enkelte steder der. slike treningsturer gjøres ofte. det brukes da f16, men det hender det er med gjestende tornadoer også.

 

Lagomeshet anbefales på det varmeste. Det fins ikke bedre mesh å få tak i.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste andre her vil også jeg anbefale å bruke de få kronene det koster å kjøpe dette mesh-sceneryet.

 

Jeg flyr mye FS på Kjevik, og omgivelsene der var mye bedre enn med de tidligere freeware-meshene.

 

Du får liksom mer variasjon på fjellene, og slike detaljer hever realismen.

 

Trekker nok litt mer frame-rate, men ikke mye. Forskjellen vil avhenge av om du oppdaterer fra FS2002 default mesh, eller et av de LOD8 meshene som har kommet tidligere.

 

Men jeg synes ikke det er mye å lure på dersom du har råd til å spandere 36,33 kr (dagens kurs) på dette "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...