per berge Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Her snakker vi marginer tenker jeg. Ikke minst for han stakkarn med nesa i dørken som nok så livet pasere i ei revyscene ettersom hjulvispen nærma seg faretruende. :crazy: Siter
Jarle Pedersen Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Å fy flate, her er det snakk om meeget små marginer... Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Det finnes et regelverk for helikopterdekk på offshoreinstallasjoner.På norsk sokkel er begrensningene i bevegelsene til helidekket som følger:Heave 1 m/s Roll pluss/minus 3 grader,og pitch pluss/minus 3 grader.(Dette gjelder i dagslys som på videoen her)Det er også krav til støtdempingen på helikopteret. Men det er altså på norsk sokkel.Det er også vindbegrensningen 60 knop for takeoff/landing.(Jeg har være med på å ta av i 80 knops vind på britisk sektor,hehe) Siter
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 20. august 2010 Premium Medlem Skrevet 20. august 2010 Her er og marginene små [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EoHd5LePyVc&feature=related Siter
per berge Skrevet 20. august 2010 Forfatter Skrevet 20. august 2010 80knop? dæven det hørtes ut som nive godt opp mot tivoli for mitt vedkomende :grin: Siter
Rune Hatle Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 Men det er altså på norsk sokkel.Det er også vindbegrensningen 60 knop for takeoff/landing.(Jeg har være med på å ta av i 80 knops vind på britisk sektor,hehe) Vindbegrensningen på 60 knop har ikke noe med helikopteres/installasjonens begrensninger å gjøre, 60 knop er satt fordi vindhastigheter høyere enn dette kan blåse folk på sjøen. Etter ryktene skal det ha skjedd en gang for en stund siden at en kvinnelig offshore-arbeider blåste på sjøen på vei til/fra helikopter i kraftig vind.. og derfor er 60 knop satt som grense. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.