Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Her snakker vi marginer tenker jeg. Ikke minst for han stakkarn med nesa i dørken som nok så livet pasere i ei revyscene ettersom hjulvispen nærma seg faretruende.

 

:crazy:

 

 

Skrevet

Det finnes et regelverk for helikopterdekk på offshoreinstallasjoner.På norsk sokkel er begrensningene i bevegelsene til helidekket som følger:Heave 1 m/s

Roll pluss/minus 3 grader,og pitch pluss/minus 3 grader.(Dette gjelder i dagslys som på videoen her)Det er også krav til støtdempingen på helikopteret.

 

Men det er altså på norsk sokkel.Det er også vindbegrensningen 60 knop for takeoff/landing.(Jeg har være med på å ta av i 80 knops vind på britisk sektor,hehe)

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet
Men det er altså på norsk sokkel.Det er også vindbegrensningen 60 knop for takeoff/landing.(Jeg har være med på å ta av i 80 knops vind på britisk sektor,hehe)

 

Vindbegrensningen på 60 knop har ikke noe med helikopteres/installasjonens begrensninger å gjøre, 60 knop er satt fordi vindhastigheter høyere enn dette kan blåse folk på sjøen. Etter ryktene skal det ha skjedd en gang for en stund siden at en kvinnelig offshore-arbeider blåste på sjøen på vei til/fra helikopter i kraftig vind.. og derfor er 60 knop satt som grense.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...