Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en regnfull og klam formiddag på Wien, lettere sagt på Schwechat Airport - LOWW hvor en 737-700W gjør seg klar for flight OS773 til Serbia og Beograd flyplassen som går under navn Nikola Tesla, Surcin airport - LYBE.

 

Kommentarer skrives under bildene.

 

OS7731.jpg

Det er en kjølig og klam cockpit som venter oss i det vi stiger inn døra. Dette er flyets første flight for dagen, så det er cold & dark.

 

OS7732.jpg

Litt fugleperspektiv mens regnet øser ned.

 

OS7733.jpg

FMC er klar, pax er ombord, vi blir klarert til en SASAL 2C departure ut fra bane 29 hvor vi skal fly på heading 294 til 1000 fot før vi svinger "left" og østover. Det er ikke mer en halvfullt med pax så ved flaps 1 får vi "Rotate"-speed på rundt 125 knop.

 

OS7735.jpg

Push & Start complete, taxi lights on, takseklarering mottat for bane 29 og flight controls sjekkes.

 

OS7736.jpg

Klokken er snart 12.30 som vil si en ganske rolig periode på den ellers så trafikkerte flyplassen.

 

OS7737.jpg

 

OS7738.jpg

Prøvde manisk å komme før charterfuglen til Kypros men den fikk akkurat sneket seg foran oss til holding point.

 

OS7739.jpg

Men like etter fikk vi line opp på bane 29.

 

OS77310.jpg

Cleared for takeoff! Ca. 10 knop rett i nesa.

 

OS77311.jpg

Tordner nedover banen for en rask takeoff før vi stiger opp til 38000 fot.

 

OS77312.jpg

Det humper og rister. Folk skriker og jubler om hverandre! Gøy!

 

OS77313.jpg

Vi ser ut til å bli ganske heldige med vinden, men det er varslet et forrykende uvær i Serbia desverre. Til andres førnøyelse!

 

OS77314.jpg

Vi kunne med god margin klatre til FL380 på den 250 nm lange turen.

 

OS77315.jpg

Krysser grensen til Ungarn og ser det tette skylaget som begynner å samle seg under oss.

 

OS77317.jpg

Grunnet et sykt tordenvær med intense lyn rundt oss ble det dårlig med bilder fra descent, fallvinder gjorde at jeg gang på gang mistet kameraet. Seatbelt signs måtte på allerede på FL360. Uansett så er vi nå på vei til ILS bane 30 i Beograd via en TADAM 1B STAR som tar oss øst for flyplassen.

 

Fortsettelse følger!

 

Skrevet

OS77318.jpg

På downwind klarner det opp en liten stund så vi kan samle opp diverse løse gjenstander som har flydd rundt, samt en veltet kaffekopp.

 

OS77319.jpg

På base leg havnet vi midt inne i Tors vrede. Det lynte oftere en vi fikk blunket og fallvinder gjorde at stallwarning ble brent inn i ørene våre. Fikk knipset i det lynet slo ned rett foran oss. Lå her på ca 3000 fot.

 

OS77320.jpg

Kom oss etterhvert under skylaget, men vindene økte bare i styrke.

 

OS77321.jpg

Utallige fallvinder torturerte oss etter vi var etablert på ILS'en. la oss heller litt over for ikke å risikere å deise i bakken for langt under GS.

 

OS77322.jpg

Etter det siste store fallet hvor vi nesten smalt i approach-lysene klarte vi å komme oss over rullebanen. Problemet var å komme ned, uten å sprette opp.

 

OS77323.jpg

 

OS77324.jpg

Først venstre hjul, så høyre, så begge, så begge en gang til å da klarte vi holde henne nede akkurat idet et gust kom i fronten som nesten dro nesa til himmels.

 

OS77325.jpg

Skjelvende og med adrenalinpumpa på overspeed halter vi oss mot den tomme internasjonale terminalen. Der venter mekanikere som skal ta en titt på understellet.

 

OS77326.jpg

 

OS77327.jpg

Thank you for flying with Austr, eeh, Kangaroo airlines. We hope you had a pleasant flight and we hope to jump across you again.

 

LOWW - Flytampa Wienna.

LYBE - lybe.zip på flightsim.com

REX for skyer og andre texturer.

Activesky Evolution for vær.

Flyet er PMDG og painten er fra flightsim.com

 

Håper det var verdt titten. Sleng gjerne igjen en kommentar.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...