Tor-H Bergseng Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Det er en regnfull og klam formiddag på Wien, lettere sagt på Schwechat Airport - LOWW hvor en 737-700W gjør seg klar for flight OS773 til Serbia og Beograd flyplassen som går under navn Nikola Tesla, Surcin airport - LYBE. Kommentarer skrives under bildene. Det er en kjølig og klam cockpit som venter oss i det vi stiger inn døra. Dette er flyets første flight for dagen, så det er cold & dark. Litt fugleperspektiv mens regnet øser ned. FMC er klar, pax er ombord, vi blir klarert til en SASAL 2C departure ut fra bane 29 hvor vi skal fly på heading 294 til 1000 fot før vi svinger "left" og østover. Det er ikke mer en halvfullt med pax så ved flaps 1 får vi "Rotate"-speed på rundt 125 knop. Push & Start complete, taxi lights on, takseklarering mottat for bane 29 og flight controls sjekkes. Klokken er snart 12.30 som vil si en ganske rolig periode på den ellers så trafikkerte flyplassen. Prøvde manisk å komme før charterfuglen til Kypros men den fikk akkurat sneket seg foran oss til holding point. Men like etter fikk vi line opp på bane 29. Cleared for takeoff! Ca. 10 knop rett i nesa. Tordner nedover banen for en rask takeoff før vi stiger opp til 38000 fot. Det humper og rister. Folk skriker og jubler om hverandre! Gøy! Vi ser ut til å bli ganske heldige med vinden, men det er varslet et forrykende uvær i Serbia desverre. Til andres førnøyelse! Vi kunne med god margin klatre til FL380 på den 250 nm lange turen. Krysser grensen til Ungarn og ser det tette skylaget som begynner å samle seg under oss. Grunnet et sykt tordenvær med intense lyn rundt oss ble det dårlig med bilder fra descent, fallvinder gjorde at jeg gang på gang mistet kameraet. Seatbelt signs måtte på allerede på FL360. Uansett så er vi nå på vei til ILS bane 30 i Beograd via en TADAM 1B STAR som tar oss øst for flyplassen. Fortsettelse følger! Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Skrevet 24. juli 2010 På downwind klarner det opp en liten stund så vi kan samle opp diverse løse gjenstander som har flydd rundt, samt en veltet kaffekopp. På base leg havnet vi midt inne i Tors vrede. Det lynte oftere en vi fikk blunket og fallvinder gjorde at stallwarning ble brent inn i ørene våre. Fikk knipset i det lynet slo ned rett foran oss. Lå her på ca 3000 fot. Kom oss etterhvert under skylaget, men vindene økte bare i styrke. Utallige fallvinder torturerte oss etter vi var etablert på ILS'en. la oss heller litt over for ikke å risikere å deise i bakken for langt under GS. Etter det siste store fallet hvor vi nesten smalt i approach-lysene klarte vi å komme oss over rullebanen. Problemet var å komme ned, uten å sprette opp. Først venstre hjul, så høyre, så begge, så begge en gang til å da klarte vi holde henne nede akkurat idet et gust kom i fronten som nesten dro nesa til himmels. Skjelvende og med adrenalinpumpa på overspeed halter vi oss mot den tomme internasjonale terminalen. Der venter mekanikere som skal ta en titt på understellet. Thank you for flying with Austr, eeh, Kangaroo airlines. We hope you had a pleasant flight and we hope to jump across you again. LOWW - Flytampa Wienna. LYBE - lybe.zip på flightsim.com REX for skyer og andre texturer. Activesky Evolution for vær. Flyet er PMDG og painten er fra flightsim.com Håper det var verdt titten. Sleng gjerne igjen en kommentar. Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Skrevet 24. juli 2010 Så nå at bildene ble ganske komprimert etter opplasting desverre. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Uansett komprimering, dette var lekre bilder og en helt herlig story til ... Den flyplassen i Serbia, hvor fant du den? LOWW har blitt en utrolig deilig flyplass spør du meg Siter
Paulo Fernandes Skrevet 24. juli 2010 Skrevet 24. juli 2010 Uansett komprimering, dette var lekre bilder og en helt herlig story til Må si meg helt enig! Dette var flotte bilder Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 24. juli 2010 Forfatter Skrevet 24. juli 2010 Ganske sikker på at det var lybe.zip på flightsim.com Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 25. juli 2010 Skrevet 25. juli 2010 HERLIG bilderserie med en super story Akkurat som eg skulle ha gjort det sjøl Toppers Tor :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.