Gå til innhold

Alicante Airport


Henrik Simonsen

Anbefalte innlegg

hm... men det var 2 terminaler før også :) Så to er nok den gamle, tre blir nye tror jeg :) Fordi de sa at den nye er bare åpnet for Iberia og Spanair :)

 

http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Alicante_Airport&ei=3Wz6S6SmKNSvOJ2MyJUM&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=6&ved=0CEkQ7gEwBQ&prev=/search%3Fq%3DAlicante%2Bairport%26hl%3Dno%26prmd%3Dm

 

Terminal 2 blir brukt av Ryanair, Easyjet og Air Algerie! :)

3 blir den nye :) Virker som Terminal 2 er for lavprisselskaper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Slik er det.

 

Alicante har hatt TO terminaler siden noen år. Akkurat nå bygger man Terminal 3. Det er ikke klart hovrdan disse TRE terminalene skal bli numerert i fremtiden eller hvordan de skal brukes.

 

Klart er der i mot at i forbindelse med den nyeste terminalen vil det også bli nytt shopping senter i/utenfor denne.

 

Det er IKKE noe system i hvilken terminal forskjellige flyselskap bruker (vi er tross alt i Spania). NAX bruker BÅDE nåværende terminal 1 og 2.

 

Det er IKKE klart hvilke selskap som skal bruke den NYE terminalen som beregnes opnet FULLT UT først 2011. (prøveperiod fra høsten 2010). Mot bakgrunn av shopping sentret trur jeg man ønsker maksimal utnyttelse av NYE terminalen og det tilsir att maksimalt antal flyselskap/reisende ønskes til denne terminalen.

 

Det er IKKE slik at lavprisselskap KUN bruker terminal 2 og jeg ville bli MEGET forbæuset hvis man IKKE kommer til å bruke NYE terminal 3 (?) for alle selskap hvis nødvendig.

 

Jack

Castalla (Alicante)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! :)

 

Men det SAS sier var at selskapene hadde terminaler etter pris eller no :S Eller hva de betaler osv. Kan dette stemme?

 

For de hadde ikke fått vite om de fikk bruke den enda, men regnet med at de skulle flytte over dit :)

Har når jeg har vært der sett Ryanair og EasyJET på Terminal 1! :)

Aldri nr. 2 eller omvendt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er korrekt det du sier med pris. Hvis du er tilfreds med at dine kunder tar buss ut til flyet (apron) så betaler selskapet mindre i flyplassgebyrer. MEN jeg vil nok tru at eieren til LEAL ønsker å få inn så mye penger som mulig så vi får nok se maksimal utnyttelse av nye terminalen. Dessuten er det slik at det også fines Gates for busstransport på den terminalen.

 

Hvis jeg husker rett så er det også slik du sier, har nok aldrig sett Ryan/Easy på terminal 2.

 

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, som sagt har kunn sett de der :)

 

Men har ofte sett SAS parkere på APRON til T2, så har de blitt "kjørt" eller "pushet" inn til Gate?

 

Sparer de på det?

 

Så har jeg sett det at Norwegian sine fly til Polen står ofte inne på Gate, mens de andre står på Apron, er dette tilfeldig?

 

Håper vi får se iallefall SAS på T3 og T2, pga. jeg liker den gamle terminalen veldig godt, men vil også se den nye :) Norwegian driter jeg I for og si det sånn, de kan stå hvor de vill :whistle: Får de flyr jeg ikke :cool:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt med. Det er KUN TO terminaler i bruk per i dag. Terminal 1 som er den opprinnelige OG terminal 2 som er et nybygg ved siden og terminal 1 og IKKE en del av terminal 1. Terminal 1 og 2 har en gang i mellom seg og 2:ern er altså IKKE en del av 1:ern. Som tidligere sagt blir ikke det seneste nybygget (terminal 3, hvis man kommer å bruke det nummeret) tatt i bruk INNEN 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminalene er merket T1 og T2. Den store med gates er T1, mens den lille med busser er T2.

 

Lengst der borte, helt ved tårnet har man T2, i midten T1, og jeg blir overrasket om ikke den nye blir T3. :) Bildene er fra 3D modelleringen og utviklingen av Alicante scenery for X-Plane.

ll13.jpg

 

Og her er T2 nærmest, med T1 lengst inn i bildet

ll08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... og.....? Det er ju akkurat det jeg sier. Ditt første bilde viser taket på terminal 3 og det andre viser 1 og 2. Og mitt svar var at Terminal 2 IKKE er en del av Ternminal 1! Hvorvidt den nye terminalen blir nr 3 eller ikke er neppe noe stort spørsmål, og personlig dri..r jeg i hvilket, så lenge jeg kommer meg av gårde med rett fly på utsatt tid. :grin:

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...