Gå til innhold

OSL-KSU SK2303 20.05.2010


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Torsdag satte jeg kursen til KSU og smøla for og besøke min søster med familie. Tenkte at jeg like godt kunne lage en aldri så liten TR ifra denne flighten.

 

SK2303

Avgangstid 12.00

Blocktid 55 min

Flymaskin Boeing 737-700 WL med registrering LN-RRB

Antal passasjerer. en plass mellom 25 og 30

 

Var tidlig ute på OSL da jeg alikavell måtte levere arbeidsbil kl 0700 på anlegget vi har i Maura. Tok bussen ifra Maura sentrum 0758 med ankomst OSL ca 0825.

 

Incheck og sikerhetskontrol gikk radig unna. Fant meg et greit bord inne i cafen på innland og kjøpte meg frokost. Ellers brukte jeg tiden på OSL til og gjøre ferdig timelisten som jeg skulle sende på mail til kontoret slik at kontordama kunne få gjøre ferdig lønna før hun gikk på en ukers ferie fredag.

 

Ved en check tidligere på morgene så jeg at det var LN-TUH som var satt opp. Altså en av EX Braathens B737-700. Jeg øynet derfor muligheten til og få en 737-700 i SAS farger som faktisk har OK seter. Men den gang ei. Når flyet mitt kom inn til Gate 23 oppdaget jeg til min store forferdelse at det var LN-RRB. Har en gang tidligere flydd med dette individet. Og jeg husker mer en godt nok at dette flyet her noen grusomme seter.

 

Boarding startet ca 25 min før oppsatt rutetid. I og med at beleget på denne turen var meget laft (25 til 30 pax) var dette fort gjort. Døra ble lukket ca 1150, og pussback startet 1256. Airborne 1204.

 

Knyttnevetesten på rad 8A måtte selvsagt tas, og ble med litt godvilje bestått.

knyttnevetesten.jpg

 

Serveringa kom raskt igang, og undertegnede valgte å kjøpe seg en cola.

 

Jo nermere KSU vi kom jo finere ble været. Her et bilde som ilustrerer dette like etter at nedstigningen mot KSU hadde startet.

fin-utsikt.jpg

 

Parkerte ved gate 1145, altså 10 minutter før oppsatt ankomsttid. På vei inn til gate ble det et bilde av to stykk SAS f50. For de av oss som spotter på OSL er dette et uhyre skjeldent syn.

noen-F50-maskiner.jpg

 

Riktig nokk var det grått og vått når vi forlot OSL, men temparturen var i allefall meget fin. Ved ankomst KSU hadde dette snudd seg til et nydelig vær, men tempraturen var betydelig kaldere. Cocpitt sa ca 9 grader.

 

Til slutt et bilde som viser registreinga på maskinen.

LN-RRB.jpg

 

SAS leverte som vanlig topp med både avgang og ankomst forran oppsatt rutetid. Cabinbesettninga var blid og hyggelig. Men hvor i all verden har SAS vert når dem valgte setene i disse 737-700 maskinene dem fikk på slutten med WL? For makan til så elendig sittecomfort kan selv ikke en bybussene i Oslo by på. Av hele seteryggen er det 10 cm av steryggen som gir støtte når man sitter normalt. Og prøver man og få støtte for resten av ryggen blir man sittende som en banan :crazy:

 

Jeg håpere inderlig at SAS holder seg for gode til og bruke disse maskinene på lengre turer en det man har på innlandsruter. Om noen skulle være så uheldig og få disse på charterturer på 2 til 5 timers flytid vil man forlate flyet som et ødelagt menneske. Nei her har SAS noe og lære av Norwegians nye seter som gir topp sittecomfort, og på toppen av det hele gir litt bedre benplass pga flytting av lommen for lesetoff til toppen av setet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...