Gjest Aleksander Milde Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Enda en krig på gang nå. Hva er galt med dagens fly da? - Hvis Airbus går for sitt NEO-alternativ(New Engine Option)' date=' er jeg sikker på at Boeing kommer til begynne med blank PC-skjerm og konstruere et helt nytt fly, «spår» salgsdirektør John Leahy i Airbus overfor flightglobal.com. Det går mot en spennende sommer og høst på flyfronten.[/quote'] Kan hvertfall bli spennende å følge med på. Link til VGnett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Her har Boeing og Airbus ett design dilemma. Hvis man i 2012 setter det siste innen nye motorer på eksisterende B737/A320, vil man få en drivstoff/utslipps besparelse på rundt 10-15%. Hvis man lager ett helt nytt fly vil man i tillegg spare rundt 5% p.g.a. aerodynamik, materialer, vekt etc. Problemet er at å utvikle ett helt nytt koster sinnsykt mye, så å velge det siste alternativet frister ikke så mye for en såpass liten besparelse. Det er derfor sannsynlig at de velger bare nye motorer og venter med det nye flyet til 202X da mann sannsynligvis vil spare mer i aerodynamik, materialer etc p.g.a teknologi-utvikling. M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Mitt tips er at Boeing og Airbus vil sette på nye motorer på B737 og A32X serien. Men det er et stort men her. Bombardier er rett rundt gjørnet med sin C-Serie, og da spørs det om Boeing og Airbus har råd til og vente med og komme opp med nyere kort/melomdistansefly en hva A32X og B737 er. Vi må også se hva Embera kommer opp med. Den brasilianske produsenten kan fort bli en utfordrer til Airbus og Boeing om de drøyer det for lenge. 170 til 195 selger tros alt veldig bra. Og markede veit at de leverer varene. Så om dem kommer opp med fly i størelsesorden 130 til 180 seter kan fort Boeing og Airbus gå på en stjernesmell om dem ikke henger med i svingene. Og til sist har Kina en maskin snart som kan komme til og legge enda større press på Airbus og Boeing. Vell og merke om Kina klarer og levere den kvaliteten markede vil ha. Om Bombardier lykkes med sin C-Serie er jeg rimelig sikker på at Airbus og Boeing ikke venter 10år før de kommer opp med nye fly for A32X og B737. For det har de ikke råd til. Verdens to største flyprodusenter sitter ikke og ser på at Bombardier tar ordre på ordre i dette segmentet foran snuten til Airbus og Boeing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.