Gå til innhold

russere på kvernberget


Runar Hvitsand

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Var en tur på kvernberget i dag, og der sto det en Antonov An-26. Litt av et syn i seg selv det, men det som er rart er at dette flyet har vært her flere ganger den siste uka, pluss at det i fjor og året før det var her noen dager omtrent på samme dato hvert år (slutten av juli-begynnelsen av august) Hva er det de holder på med? Hva gjør det her? Hver gang jeg har sett det ta av, har det satt kursen ca VNV, altså rett til havs. Der er det jo ingenting. Er det fiskebåter de kikker på kanskje? Flyet var utstyrt med en glasskuppel på venstresiden, kanskje for foto-oppdrag? Kort sagt: vet noen noe mer om dette flyet/oppdraget?

 

nysgjerrig hilsen

Runar Hvitsand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette er noe militært..

 

Hvis det er det samme flyet jeg tenker på (RA-26104) er det et fly tilhørende Arkhangelsk Airlines og som flyr i fargene til Aeroflot Arctic eller noe sånt... Så det på Kvernberget i fjor og året før. Håper jeg får se det neste gang jeg stikker oppover også..

Kanskje mase meg til en tur (spandere brennevin på mannskapet "[smil]"

 

Har hørt litt forskjellig om det der, at det driver oljeleting og fiskeoppsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...