Gå til innhold

Embraers lille kriger


Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått orden på PC og skjermkort og ikke minst fått ”tweaka” fsx.cfg file slik at FSX sammarbeider best mulig med det nye skjermkortet. En ting er i hvert fall sikkert, FSX funker ikke optimalt rett ut av boksen for å si det slik..hehe

 

Tim Conrad er etter min mening en av de aller største freeware designerene til FS. Han er kanskje lite kjent utenfor ”warbird” miljøet i FS, men han har i en årrekke gitt ut den ene godbiten etter den andre. En av mine favoritter til FSX er hans fantastiske Embraer 314/A-29 Super Tucano. Kanskje ikke så mange som har hørt om dette flyet, men det er et spennende nytt turboprop kampfly bygget av Embraer i Brasil for angrep og ”Counter Insurgency” oppdrag. Jeg har også tidligere postet bilder av denne modellen, dog i Brasilianske texturer.

 

Flyet har avansert avionics med HUD, MFD etc, stor motorkraft, god våpenlast og turboprop motoren gir lang rekkevidde. For første gang har man et forholdsvis bilig turboprop kampfly med avionic og kapasitet for presisjonsstyrte våpen som nesten er på linje med dyre 4 generasjons kampfly som F-16. Disse egenskapene gjør flyet godt egnet til lav intensitetskriger i for eksempel Sør Amerika for land med begrensede forsvarsbudsjetter.

 

Ca 150 fly er allerede bygget og markedet for slike fly er stigende ettersom eldre fly som A-37 og OV-10 Bronco begynner å bli pensjonert i luftforsvar i Sør Amerika og Asia. I de siste årene har salget gått svært godt og mange Sør Amerikanske land har tegnet seg på kjøpslisten.

 

 

Her kommer noen bilder av Tim’s A-29B i fargene til det Colombianske luftforsvaret. Jeg har bearbeidet Tims original texturer med en del små detaljer for å få de mest mulig lik originalen.

 

FAC-1.jpg

 

FAC-2.jpg

 

FAC-3.jpg

 

FAC-4.jpg

 

FAC-5.jpg

 

FAC-6.jpg

 

 

FAC-7.jpg

 

 

FAC-8.jpg

 

 

FAC-9.jpg

 

FAC-10.jpg

FAC-11.jpg

 

FAC-12.jpg

 

FAC-13.jpg

 

FAC-14.jpg

 

FAC-15.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gleder meg til neste ut ifra Tim, etter det jeg har sett av bilder på soh blir det en A-1H Skyraider og som du kanskje har fått med det ernst fra tidligere bilde serier her på forumet så er det er mitt "all time" favoritt fly.

 

Jeg har alltid synes A-29 til Tim har vært litt underpowered opp mot publiserte egenskaper på flyet, her kommer en liten mod for de som er interessert som gjør flyet litt raskere: (copy og erstatt det som står i aircraft.cfg)

 

[TurbineEngineData]

static_thrust=180.00000

inlet_area=1.50000

rated_N2_rpm=23000.00000

fuel_flow_gain=0.011100

reverser_available=0

afterburner_available=0

afterburner_throttle_threshold=0.11100

ThrustSpecificFuelConsumption=0.11100

AfterBurnThrustSpecificFuelConsumption=0.11100

 

[turboprop_engine]

maximum_torque=6005.52533

power_scalar=1.00000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...