Gå til innhold

Ny teknologi for FS2004?


Rune Jansen

Anbefalte innlegg

Lurer på om Hardware Displacement Mapping (støttet i DX9) er en aktuelt for FS2004??

 

Enkelt fortalt er det kalkulasjon av polygoner, via en texture map/heightmap. Istedet for å lagre all informasjon om geometrien (landskap) på vanlig måte (koordinater) som krever mye plass i minnet, lagres denne informasjonen som en 8 bits grayscale texture i videominnet på grafikk-kortet. I denne teknologien støttes også en helt ny tesselations metode, som gjør at jo lenger fra kameraet objektene eller landskapet er, jo færre polygoner blir kalkulert.

 

www.matrox.com har mer om dette.

 

Hvis dette blir brukt, betyr det et landskap/scenery hundrevis av ganger mer detaljert enn i FS2002.

 

Noen som har reflektert over dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de bør holde seg unna "siste teknologi" i en generasjon eller to, da ting ofte blir feilkodet - rettere sagt hardkodet sånn at patching mot siste support av drivere og slikt ikke vil kunne fungere. Envoriment mapping kom nå med FS2002, og den teknologien er jo "steingammel" og svært godt kjent.

 

Tror heller bump mapping vil bli støttet fremfor displacement mapping - plenty eyecandy å hente der.

 

MEN - skulle ønske Microsoft satset litt mer på andre aspekter innen flightsimming enn bare grafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DX9 kommer i høst, omtrent samtidig med CFS3. tilfeldigheter? neppe "[blink]" CFS3 vil nok ha dx9 støtte og cfs3 vil nok bli sluppet med endel fs2004 features for å teste disse ut i en mindre tittel som CFS serien er. CFS'ene har alltid gitt en pekepinn på ting som kommer i neste fs utgaver.

 

ett år etterpå kommer fs2004, så den vil nok kreve dx9 den også.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du høre her Jansenn...

 

Det kommer ikke til å bli brukt H Disp Mapping i fs2004! Har mailet med han som sitter på opplysningene for utviklingen av fs2004 (Nikam Tokam) og han benekter dette. Derimot kommer Env Bump Mapping for fullt i denne utgaven. Så her jobbes det på spreng...

 

Torp skal forresten asfalteres hvert øyeblikk utenfor åpningstiden..så alle spottere: Lite å se på i dagene fremover. "[Rullende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Microsoft Game Studios velger i fremtiden å gå samme vei som IBM og Sony/Toshiba i prosjektet CELL. En $400mill satsing de neste 5 årene for å utvikle "supercomputer-on-a-chip"

 

Det vil si at det er støtte for paralell prossesering/multiprosessor support.

 

Men det er ikke tatt høyde for at dette vil bli benyttet i FS2004.. Litt usikkert enda.

Men pixel og vertex shaders vil bli benyttet for de som har mulighet til å benytte dette... (GeForce3 eller høyere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyplassen vil være helt stengt utenom åpningstid i perioden 13. juni - 29. juli 2002 pga. asfaltering og montering av banelys terskel 36. Men dette er vel egentlig ikke noe problem.. Det siste flyet er vel Købenflyet til Widerøe i 2330 tida.. Så du får vel sett det du vil. Gå banen?!?!? "[Gal]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...