Andreas Stangenes Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Tenkte jeg ville høre om det var noen som er interessert i å ta en tur på vatsim i kveld sånn ca kl 20? Det er fullt mulig for newbies å være med (det er faktisk ønskelig!), men bare et lite obs: man bør være i boks med det aller mest grunnleggende (ha installert fsinn/sqawkbox, ha hatt sin aller første tur på vatsim tidligere). Men en stor strek under "newbies are welcome!" Vi tar en rolig og grei tur i et område med full atc dekning tenker jeg. Teamspeak er et must, men kart osv kan jeg hjelpe med. Det eneste dere trenger å stille med er godt julehumør og en jet Sees vi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Er det ikke greit om du forsøker få frem hvor du tenker at flyturen skal foregå også så kanskje det blir flere piloter som melder seg og også mulighet for ATC støtte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Det skulle jeg gjerne ha gjort, men ettersom det er et poeng å fly der det faktisk finnes atc så lot jeg det stå åpent slik at vi kan ta en vurdering på det rundt det tidspunktet vi vil starte. Skulle gjerne ha tatt en avgang fra OSL, men... (hint hint) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Joda ser den, men f.eks ser du at EKDK_CTR er booket 19-22 i kveld og om du da foreslo f.eks en tur EKCH-ENGM eller lignende så ville du kanskje fått et par bookinger i Norge ENOS/ENGM_TWR/APP og slikt og visste du hadde atc hele veien. Jeg vil tippe at flere piloter melder seg når de vet hvilken rute det er tenkt å fly bare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Tar gjerne en tur fra feks EKCH til ENGM, det er en sabla grei tur på ca en times tid. Og kan absolutt anbefales for newbies Så kan vi jo holde en knapp på EKCH - ENGM kl 20, med oppmøte litt før helst sånn at vi er nogenlunde klare til avgang kl 20. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Bare bumper denne til toppen igjen sånn at folk får det med seg Hjertelig velkommen til en hyggelig tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Vet ikke om jeg tørr å fly VATSIM enda. Skal lære meg PMDG litt bedre først Blir med en annen dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Lurt å kunne flyet før du blir med ja! Jeg blir helst med på ENGM - EKCH - ENGM som newb. Kan også ta EKCH -ENGM ofc. OM noen har link til charts for EKCH vil jeg gjerne ha de!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 Flott vi møtes på flg teamspeak serveren , og på ENGM ip er 195.159.196.20, logg inn med fornavnet ditt http://www.slv.dk/Dokumenter/dsweb/View/Collection-344 (ekch kart) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Trodde dette var på VATSIM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Turen ble gjennomført på Vatsim, men voiceserver/chat var på FLG's teamspeak-server slik at kommunikasjon omkring Vatsim kunne foregå på en enkel og grei måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 ja det stemmer det ? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 26. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2009 Da vil jeg bare si at det ble 3 vellykkede turer i skandinavia i kveld, og vi var en super gjeng som fløy ENGM-EKCH, og LTBA-LGAV og ENGM-ENCN. Korte turer med mye artig sosialisering og læring omhverandre. Vi tok vel knekken på i alle fall 1 atc i Aten stakkar, men vi fikk nå i hilset han god jul i fra Norge før vi jumpet tilbake til moderlandet for en nattlig tur til Kjevik. Håper alle koset seg like mye som meg Sees snart! Og dersom du som leser dette har lurt på om du skulle joine Vatsim, så synes jeg du absolutt burde gjøre alvor av det. Det er kjempegøy, og setter bare prikken over i'en når det gjelder den store hobbyen vår - Flightsimming! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.