Gå til innhold

Søndagstur 20.12.09 Færøyene OBS: mange bilder!

Anbefalte innlegg

Da søndagens tur ble rotet ihop på relativ kort tid, med tanke på annonsering og alt som det fører med seg, så det bokstavelig tatt mørkt ut en liten stund.

Dette er tatt før vi ble bønnhørt, vi forøkte oss på 1'ste leg som gikk til Gåsadaldur. Det endte med ett ublidt møte med en fjellvegg for en av deltakerene. Dette bildet er justert slik at man faktisk ser noe, noe som ikke var tilfelle i "virkeligheten"

Faroyerne_00164.jpg

Etter at Geir hadde forbarmet seg over oss villfarne sjeler som tumlet i mørket, så lysnet det praktiskt og bokstavelig talt opp, takk Geir :)

Og flere joinet kveldens tur også. På dette punktet var vi vel 4 stk da vi landet i Gåsadaldur, Jan Arild tok en tur opp i dalen og jeg hengte meg på

Faroyerne_00167.jpg

Opp i dalen og ned igjen, hva som var planlagt på dette stadiet skal være usagt

Faroyerne_00168.jpg

Da vi tok av fra Gåsadaldur, var vi blitt 5 stk, riktignok var Tommy fortsatt på Vagar, så vi tok like greit en pitstop ved Fjellavatn (som ligger ikke så langt fra Vagar) for å vente på'n

Faroyerne_00170.jpg

Neste stopp var i Stykkiø, her er Jan Arild og Fred på approach mens jeg allerede hadde fått landkjenning.

Faroyerne_00171.jpg

Lyst å se hvordan det gikk?

Faroyerne_00172.jpg

Det ble endel kræsj på turen, meg inkludert

Så bar det opp fjell, ned i fjorder, forbi en rekke tettsteder og oppdrettsanlegg, og der, ved enden av Færøyene kom vi over 2 troll. Sagnet forteller at det var 2 troll som var på vei forbi Færøyene, men syntes det var så vakkert her at de ville slepe med seg Færøyene til Island. Men som i alle historier, så var de så opptatt med sine gjerninger at de oppdaget ikke at sola var på vei opp før det var for sent

Faroyerne_00174.jpg

Her står jeg på "giganten" og Fred på tur til å lande

Faroyerne_00177.jpg

Jeg måtte også avlegge det andre trollet ett lite besøk, og Hag som han heter, satte pris på det ;)

Faroyerne_00180.jpg

Så var det neste leg, her enroute til Kalsøy. og Jan Arild suser forbi...i motsatt rettning. :o

Faroyerne_00181.jpg

Etter Kalsøy stod Klaksvik for tur, her etter landing, Kenneth står til venstre uttafor bildet mens Fred er på final.

Faroyerne_00182.jpg

Og fra Klaksvik bar det over til Svinøy, og nå kom det joinet ennå flere oss på turen. Tror vi var 7 mann tilslutt, eller 8?

Her er ett par bilder fra Svinøy.

Faroyerne_00185.jpg

Faroyerne_00187.jpg

Fra Svinøy, som opprinnelig var endestasjonen, så fortsatte vi bare fordi det var gøy og ingen ville gi seg, også hadde jo 2-3 stykker nettopp blitt med, så da var ytterste ø, Fugløy en selvskreven destinasjon.

Faroyerne_00190.jpg

Faroyerne_00191.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derifra fløy vi tilbake til Svinøy, og her kommer Jan Arild for å telle om det mangler noen popnagler hos meg he he

Faroyerne_00196.jpg

Så var stemningen særdeles høy for at Torshavn skulle bli neste destinasjon....og slik ble det.

Faroyerne_00197.jpg

Enroute til Torshavn.

Faroyerne_00198.jpg

Så var det landing ved sykehuset i Torshavn.

Faroyerne_00199.jpg

Og siste stopp og bilde, Vagar.

Faroyerne_00205.jpg

Takk til alle som var med, Fred, Jan Arild, Kenneth, Øystein, Kjetil og Tommy (får håpe jeg ikke har glemt noen :blush: ).

Og selvsagt en STOR TAKK til Geir, som på kort varsel gikk ut av veien for å fixe lys til oss mens han sikkert hadde viktigere ting på tapeten :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Dækern ta, godt at noen holder i gang MP-interessen! For min del har det vært så mye annet på programmet, at jeg druknet i familiære gjøremål ( noen snakker til og med om Jul ?!?!).

Færøyene er som skapt for MP, lite område og fritt for trær. Har flydd mye der borte, og skulle gjerne vært med denne gangen, men altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...