Gå til innhold

FS helt ustabil


Paulo Fernandes

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg hatt seriøse problemer med PCen min :(

 

Mine specs:

 

AMD 64 X2 Dual Core processor, 3,20 GHz

2 GB RAM

 

Skjermkort: Nvidia Geforce 8800 GTS

 

Det første som skjedde var at jeg var å på vatsim, som vanlig. Men under ankomst fikk jeg bluescreen av typen: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

 

Jeg har hatt en stabil FS lenge, så rart at noe sånt skjer plutselig. Siden jeg ikke er spesielt flink på tekniske ting slettet jeg bare hele partisjonen, lagde en ny og reinstallerte XP der. Da trodde jeg alt skulle bli bra, men neida...

 

Da jeg skulle prøve å installere XP på denne nye partisjonen så fikk jeg bluescreen igjen! Så sleit jeg med å få i gang maskinen. Jeg trykte på start knappen, men ingenting skjedde. Etter å ha koblet vekk strømmen, også trykket på knappen så funket den.

 

Så nå sitter jeg på en nyinstallert PC.

Men her er ikke ting som det skal være i det hele tatt. Har gjort en del testflyvninger i FS, og de første førte til bluescreen. Men etter å ha oppdatert drivere litt tror jeg det hjalp, for i det siste har jeg bare hatt crash to desktops, og ikke bluescreen i FS.

 

Så her er spørsmålet, hvordan blir jeg kvitt crash to desktops? FS er helt nyinstallert og skal ikke gjøre feil. Jeg har lasta ned nyeste driver til mitt Nvidia kort (versjon 195).

 

PC-klikktekstctd.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det er driverne til hovedkortet. Kjenner igjen den feilmeldinga der ja.. har du lagt dem inn etter du reinstallerte?

 

EDIT: Ser at Microsoft har noe om problemet her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms795930.aspx

 

EDIT2: Her er noen tips for fix: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=215512&st=0&s=hardware.no

 

 

Mvh Nils ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...