Gå til innhold

Mine 2 fra Reno


Anbefalte innlegg

Hallais! :D

 

Da var litt MP racing unnagjort på Reno/Stead sammen Ernst, Pål, Kenneth, Jan Hugo, Harald, Geir Ove og Øystein.. Si fra hvis eg glemte noen, dette var hvertfall navnene eg noterte meg de gangene eg ble forbiflydd i min Extra 300S :grin:

 

Stor mot liten klar til start!

Reno1.jpg

 

 

Innsåg at Extra'en ble litt treig etter å ha blitt forbiflydd tredje gangen.. Så eg bytta til Spitfire "Racer" Modellen.. Den går som et skudd! :D Og plutselig kunne eg holde følge og fly forbi alle andre :grin: Men prøvde heller og holde følge..

 

Gikk unna etter hvert, klarte hvertfall og holde følge med resten :grin:

Reno2.jpg

 

 

 

Kan vel konkludere med at eg for min del, selv uten Teamspeak hadde det utrolig artig! Serveren flyter som smør på varm steikepanne! Herlig..

 

Gleder meg til neste gang! :D Snakkes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som var med i dag. Ekstra service fra Harald som fløy helikopter for å plukke opp rester etter kræsj. Han fikk mye å gjøre.

 

Slet med Mustang motoren idag. Så det ble ikke mye formasjon på meg, men legger ved et bilde som viser noen av flyene iallefall.

 

reno_25.10.09.jpg

 

Legg merke til at Nordamerikas raskeste Cessna 172 var med i dag igjen.

 

 

 

 

Pål

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei for sist, sannelig ble det litt fart i sakene i går :D . Tøffe bilder, alle sammen. Artig at du joinet oss Tommy ! -

Og til Jan Hugo, flyet ditt går nok like fort som de andre, bare sjekk i "flight manuals", så finner du info om bruk av ADI ( ekstra veske-avkjøling av motor ) ;) .

 

Slet med Mustang motoren idag. Så det ble ikke mye formasjon på meg

 

Du var ikke alene om dette Pål, hadde inntrykk av at de fleste måtte innom depot noen ganger :grin: .

Både RealAir sin Spitfire og Acc Mustang har motorhavari i sin konfigurasjon. Med Spitfire trenger man bare å unngå "full peising" på motoren, mens Mustangen må behandles litt mer forsiktig. I utgangspunktet ligger Reno ganske høyt over havet, så man bør redusere mixture til ca 60-70 %. I tillegg er ørkenluften glohet, så man bør åpne radiatorkjøling på full guffe. Og sist men ikke minst viktig, hvis man presser motoren til full race-hastighet trenger den ekstra nedkjøling med en kjemikalieblanding, og den aktiveres med bryteren merket ADI. Dette kan bare brukes i korte perioder, og med stor forsiktighet. På denne måten kan man lett oppnå hastigheter over 400 miles, så vi har mye å gå på før dette blir kjedelig :D . I går kveld var jo nesten bare sightseeing, og likevel ble det stor spredning av flyene :grin: . Tenk så gøy det ville vært å konkurrere med stressnivået på full rulle, med motorknoting, andre fly på alle kanter, hvor ble det av pylons og ooops der var bakken.... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...