Gå til innhold

Födsel på flyg = Gratis flygresor resten av livet?


Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Det var ju inte länge sedan en Svensk tjej födde ombord på en Finnair flight och familjen fick då t/r biljetter till Bangkok.

Nu var det AirAsias tur att få uppleva födsel ombord men nu fick mamman och barnet gratis resor resten av livet!!

 

Inte dåligt! Har läst det förut också, om ett bolag som gav bort gratis resa resten av livet. Är detta "vanligt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være ei jente i Finnmark (Honningsvåg?) som reiser gratis med Widerøe etter å ha blitt født ombord i en Twin Otter. Skal se om jeg finner mer om akkurat det, men det ser i alle fall ikke ut til å være helt uvanlig med "gratisreiser resten av livet". Men det kan vel skyldes at det ikke er helt vanlig med fødsler i luften, og i alle fall ikke på vanlige passasjerfly da gravide etter hva jeg har forstått frarådes å reise med fly når terminen nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var Silje eller noe lignende. Flyet ble etterpå oppkalt etter henne og hadde en plakett med navnet hennes på.

 

Edit: Hun skal også ha blitt tilbudt jobb i Widerøe. Så sent som i 2000 gjaldt tilbudet fortsatt.

 

Det var forøvrig verdens siste Twin Otter som gikk i rutetrafikk

hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Har ikke hørt den historien før, til tross for at jeg bor her.

 

EDIT: Et forumbruker på airpics.com skriver: "LN-WFF 725 DeHavilland Canada DHC-6-300 Twin Otter 1984- Current, named Silje after the baby girl that was born onboard between HVG and HFT in 1985.

 

EDIT 2: Og nok et lite søk førte meg hit: http://www.seabee.info/dhc6/dhc6-725.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...