Gå til innhold

TWR-utsjekk ENGM torsdag


Paulo Fernandes

Anbefalte innlegg

Det er flygelederen som skal ta utsjekk for å kunne sitte på ENGM_twr etter at han allerede har en rating for andre tårn så må en egen utsjekk gjennomgås for hovedflyplassen.

 

For nybegynnere som jeg regner med du da tenker på pilot er det bare å møte opp ved gaten og tune inn frekvens 118.300 for Gardermoen Tower og fly as cleared :) Så nei ikke noe teamspeak og det er bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne til helga! Lykke til neste gang :)

 

EDIT: Jeg hadde nettopp en merkelig hendelse på cruise fra EGLL til ENGM. FL360 og det er ennå ca. 100nm igjen til T/D. Jeg har på forhånd stilt MCP-høyden til FL100. Plutselig dukker det opp "check mcp alt" på skjermen til FMC'en, og et sekund senere starter flyet på en -8000ft/min descend(!). Det var ikke verre enn å skru av VNAV og bruke V/S-hjulet, men er det noens om vet hvorfor dette skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...