Gjest Skrevet 2. mai 2002 Skrevet 2. mai 2002 Jens-Ole, hva med å se en sak fra flere sider? Syntes du er ganske påståelig her, da du på grunnlag av noen sommerferier i sammen med onkelen din på Rygge, nærmest dømmer den nye norske forsvars- og sikkerhetspolitikken nord og ned! Og det forundrer meg når du da i tillegg får inputs fra folk som faktisk er i systemet, og som sier at det ikke er så ille som du påstår, fortsatt står hardnakket på ditt... Nei, Jens-Ole, kom deg inn i forsvaret et års tid. Kanskje er du litt mindre preget av onkelen din da og vi kan fortsett å diskutere dette! Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 2. mai 2002 Skrevet 2. mai 2002 Det er fult mulig å ha en egen mening selv om jeg kjenner noen som jobber på Rygge...ikke undervurder meg Det er nok mer en bare noen sommerferier.... Tror nok ikke at jeg vil få så mye mer innsikt i "ditt perfekte norske forsvar" under neste års militær tjeneste. RE Kaos: Det finnes ikke engang penger til å opprettholde/ drive den strukturen som ble resultatet av omstruktureringen. Nye nedskjæringer må antagelig til og forsvaret vil ikke få mulighet til å tenke langsiktig. Det er hva jeg mener med kaos. Vi kommer nok aldri til å bli helt enige, men det er da positivt at noen gidder å diskutere forsvarspolitikk Mvh Jens-Ole Siter
Håkon Aarøen Skrevet 2. mai 2002 Skrevet 2. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Jens-Ole Kjølberg: Siste store fellesøvelse var på Rygge i 1989, hvorfor har det ikke vært noen siden: pengemangel. Til opplysning vil det være en ny "storøvelse" på Rygge fra 27. mai og cirka en måned fremover. Det er vært mye anleggsaktivitet på stasjonen i det siste. Store områder er tilrettelagt for teltleirer, da nærmere 700 mann ankommer mot slutten av måneden. Håkon Siter
Jakob Jakobsen Skrevet 2. mai 2002 Skrevet 2. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Tom Stave: Vel, skulle gjerne diskutert med deg "face to face". Hadde vært gøy det, men 8. mai er jeg her i Trondheim jeg å leser til eksamen i Lederskap. Apropo eksamen, må nok legge meg nå, har sikkerhetspolitikk eksamen i morra og luftmakt senere i uka... quote: Opprinnelig postet av Hans Petter Stue: Kan foreksempel nevne at når jeg var der borte var vi 18(!)norske elever, 1 1/2år senere var det 2! Er dere F-16 flyvere eller.no? Siter
Gjest Skrevet 2. mai 2002 Skrevet 2. mai 2002 Hans Petter flyr Lynx. (på tynn is nå... ) Jeg skal til Sheppard AFB i 2004 å påbegynne ENJJPT (Euro Nato Joint Jet Pilot Training, så F-16 pilot er fremdeles noen år frem i tid. Får håpe jeg ikke lider samme skjebne som noen før meg har opplevd... Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 2. mai 2002 Skrevet 2. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Håkon Aarøen: Til opplysning vil det være en ny "storøvelse" på Rygge fra 27. mai og cirka en måned fremover. Det er vært mye anleggsaktivitet på stasjonen i det siste. Store områder er tilrettelagt for teltleirer, da nærmere 700 mann ankommer mot slutten av måneden. Håkon[/QB] Yepp I know. Det bli spennende. Skal være der noen dager etter eksamen. Mvh Jens-Ole Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.