Gå til innhold

Nytt jagerfly...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jens-Ole, hva med å se en sak fra flere sider?

Syntes du er ganske påståelig her, da du på grunnlag av noen sommerferier i sammen med onkelen din på Rygge, nærmest dømmer den nye norske forsvars- og sikkerhetspolitikken nord og ned!

Og det forundrer meg når du da i tillegg får inputs fra folk som faktisk er i systemet, og som sier at det ikke er så ille som du påstår, fortsatt står hardnakket på ditt...

Nei, Jens-Ole, kom deg inn i forsvaret et års tid. Kanskje er du litt mindre preget av onkelen din da og vi kan fortsett å diskutere dette!

Skrevet

Det er fult mulig å ha en egen mening selv om jeg kjenner noen som jobber på Rygge...ikke undervurder meg "[stort

Det er nok mer en bare noen sommerferier.... Tror nok ikke at jeg vil få så mye mer innsikt i "ditt perfekte norske forsvar" under neste års militær tjeneste.

RE Kaos: Det finnes ikke engang penger til å opprettholde/ drive den strukturen som ble resultatet av omstruktureringen. Nye nedskjæringer må antagelig til og forsvaret vil ikke få mulighet til å tenke langsiktig. Det er hva jeg mener med kaos.

Vi kommer nok aldri til å bli helt enige, men det er da positivt at noen gidder å diskutere forsvarspolitikk "[smil]"

Mvh

Jens-Ole

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Jens-Ole Kjølberg:

Siste store fellesøvelse var på Rygge i 1989, hvorfor har det ikke vært noen siden: pengemangel.

Til opplysning vil det være en ny "storøvelse" på Rygge fra 27. mai og cirka en måned fremover. Det er vært mye anleggsaktivitet på stasjonen i det siste. Store områder er tilrettelagt for teltleirer, da nærmere 700 mann ankommer mot slutten av måneden.

Håkon

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Tom Stave:

Vel, skulle gjerne diskutert med deg "face to face". Hadde vært gøy det, men 8. mai er jeg her i Trondheim jeg å leser til eksamen i Lederskap.

Apropo eksamen, må nok legge meg nå, har sikkerhetspolitikk eksamen i morra og luftmakt senere i uka...

quote:

Opprinnelig postet av Hans Petter Stue:

Kan foreksempel nevne at når jeg var der borte var vi 18(!)norske elever, 1 1/2år senere var det 2!

Er dere F-16 flyvere eller.no?

Skrevet

Hans Petter flyr Lynx. (på tynn is nå... "[smil]" )

Jeg skal til Sheppard AFB i 2004 å påbegynne ENJJPT (Euro Nato Joint Jet Pilot Training, så F-16 pilot er fremdeles noen år frem i tid.

Får håpe jeg ikke lider samme skjebne som noen før meg har opplevd...

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Håkon Aarøen:

Til opplysning vil det være en ny "storøvelse" på Rygge fra 27. mai og cirka en måned fremover. Det er vært mye anleggsaktivitet på stasjonen i det siste. Store områder er tilrettelagt for teltleirer, da nærmere 700 mann ankommer mot slutten av måneden.

Håkon[/QB]

Yepp I know. Det bli spennende. Skal være der noen dager etter eksamen.

Mvh

Jens-Ole

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...