Gå til innhold

Real lydklipp av Norsk Taktisk Kontrol?


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Hei Hei! Er det noen her som har tilgang til eller vet om et lydklipp fra Norsk Taktisk Kontrol? Tenker da på hva som blir sagt mellom Tactical og en F-16 ved evt Scramble. Årsaken til jeg spør er at det er snakk om å åpne en Militær sektor for Norge på VATSIM.

 

For å gi et eksempel på hva jeg tenker på:

 

Noe ala det der. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig men greit, finner det litt rart at det er nettsider i blant annet nederland som legger ut slikt ofte, men aksepterer at det er gradert info. (Nå skal sant sies at jeg ikke skjønner hvordan det kan være gradert når det er fullt mulig for en som eier en scanner som tar imot UHF (Som forøvrig er fullt lovlig) kan høre på dette (Gitt at det er ukryptert). Men men gidder ikke lage en sak av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Om det er taktisk info napper du ikke inn det på en vanlig scanner....men tror faktisk jeg har noe du kan bruker, som er i fra demo film,.....dette burde du kunne få...sjekker i morgen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mister Finstad har tilgang til noe, klarer jeg ikke helt se problemet for at andre skal ha tilgang til noe slikt. Er det Militært hemmelig, så er det ikke tilgjengelig så lenge det ikke er noen utrotjenere, så kanskje ikke så lurt :)

 

Så hvorfor har mr. Finstad tilgang, hvis det ikke er lovlig??? sorry OT.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Herregud, jeg gir da ikke fra meg noe jeg ikke har lov til, jeg har litt matriale som er fra noe demo greier som jeg tror er public, så om dette er ikke noe problem, ja da er det ikke noe problem. Synes du skal passe deg litt i forhold til anntydningene dine. Jeg griller pølser på afterburner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du skrev på, synes jeg det virket som du hadde tilgang til en kilde som du ikke skulle ha. Det var ikke noe mer enn det jeg reagerte på, men siden du nå sier det er noe demo-materiale du har fått, er det jo helt greit.

 

Men PK, jeg kan nok hjelpe deg litt, og det er ikke noe hemmelig opplegg, det er totalt åpent for alle og enhver. Du får det på MSN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...