Gå til innhold

Mye virus, fra FS-kollegaer !!


Birger Blomvik

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Birger Blomvik:

Jeg returnerer ALLE mail med virus til avsender. Ikke med viruset som vedlegg selvsagt, men beskjed om at vedkommende har sendt ut et virus. Det merkelige er at INGEN beklager dette, eller tar kontakt.......
"[blink]"

Da kan mann vell spørre seg om hvem som har sendt den da, når kansje 100-500 mennesker med e-postadresse blir rammet.

Det er vell ikke så lett er det vell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om dette viruset endrer avsender-adresse når viruset sendes. Jeg ble på onsdag gjort oppmerksom på at en person hadde mottatt en virus-infisert mail fra meg tirsdag. Problemet var bare følgende:

 

1. Tirsdag var jeg i København og PCen var hjemme og avslått. Ingen mulighet til å få sendt ut virus.

 

2. Avsender var fra min VACCN-mailadresse (ønsker ikke å skrive denne i klartekst her på forumet "[Eek!]" ). Denne adressen er knyttet til VACC Norway domenet og jeg kan kun route post fra denne til min ordinære adresser hos Telenor Online. Jeg kan derfor ikke sende mails med denne avsenderadressen.

 

3. Return-path til mailen var en annen enn avsenderadressen.

 

Så dette viruset virker mer lumsk enn noen annen da det set ut til å forfalske avsenderadressen. Men om den også forfalsker return-path, vet jeg ikke.

 

Når det gjelder mailen fra VACCN's mailingliste, ble det sendt én virusinfisert mail til denne listen onsdag formiddag. Denne ble igjen slettet fra mailinglisten ved lunch-tider, så kun de som har lastet ned mail i løpet av morgentimene mottok denne. Avsender ble deretter sperret (moderert) slik at de tre neste mailene som kom til mailinglisten fra vedkommende, ikke ble videresendt til abonnentene. For øvrig er html og attachments nå foreløpig slått av for mailinglisten.

 

Jeg vil også sterkt anmode de som har skrevet inn email-adresser til andre medlemmer i denne tråden, om å fjerne/sladde disse umiddelbart. Å oppgi andres private emailadresser i et åpent forum bør ikke forekomme.

 

Hilsen Eirik

 

[ 25-04-2002, 23:44: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...