Gå til innhold

Flyoppservasjon over Trondheim


H Stranden

Anbefalte innlegg

Heisann,

- satt i solveggen utenfor bopel i Trondheim idag kl. 12:00, da det passerte et ukjent fly som skulle lande på Værnes. Jeg så det stort sett rett fra undersiden. Det var rimelig stort, med vinger a.la. A330, (altså store vingeflater, spesiellt forover/bakover, men med motorer plassert bak som på en MD90, men motorene var enda større enn på MD90'en. Jeg er usikker på om det også var en sentermotor som på MD11/DC10.

(var litt for høyt oppe til at jeg er sikker)

Kan ha vært et militært fly. Noen forslag til hva det kunne vært? Størrelsen må ha vært i A330/MD11 klassen.

Helge Stranden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VC-10 er et godt tips. Tenkte på den som en mulighet, men trodde ikke at vingeflatene var såpass store.

- men hvis du har fulgt med trafikken på Værnes idag, så det må det nok ha vært den. DC-10 eller A310 var det ihvertfall ikke uansett. Det var nemlig ingen motorer under vingene.

Helge Stranden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...