Gå til innhold

Catta i sekken?


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Aller først, Aerosoft Catalina imponerer! Visuelt kan den frembringe helsefarlige hakeslepp, og den flyr som en erotisk drøm. Aerosoft har lagt lista høyt, og så langt ser det ut til at de leverer. MEN, i det siste har jeg blitt totalt bortskjemt av fantastisk lydkvalitet i fly som A2A P-47, RealAir Duke og Classic Hangar FW-190 !! Derfor var også forventningene til lydopplevelsen med Catalina`en store, og her sitter jeg som et eneste stort spørsmålstegn? Utvendig er det tendenser til gromme stjernemotorer, men det tar ikke helt av. I cockpit derimot er det hos meg rein tragedie. Lydbildet er nesten bare dyp bass og mye skurr. Er det noen andre som har samme erfaring???? Når jeg bytter fly til Duke eller P-47, så er lyden tilbake til toppkvalitet, så jeg får meg ikke til å tro at det er noe i veien med høytalere/drivere/FSX.

 

cat1.jpg

cat2.jpg

cat3.jpg

 

Får ikke den samme gleden med å fly "Vingtor" uten troverdig lydbilde :crazy: . Noen andre?? :cry: .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Falt for fristelsen og heiv meg på denne jeg også tidligere idag, hos meg må jeg si at lyden imponerer veldig, helt på høyde med Duke'n. Visuelt og systemmessig må jeg si at dette er noe av det beste du kan få kjøpt om dagen.

Nå er det en ganske avansert lydmodul som følger med dette flyet og hvis noe har gått galt under installasjonen med denne så kan jo det gi utslag i lydkvaliteten, mener jeg så noe nevnt angående dette i begynnelsen av manualen.

 

Ellers må jeg si at når det rett og slett er en prestasjon bare å holde motorene igang mens du står på rampen og går gjennom sjekklistene så er realismen høy :)

 

Gleder meg til mange flyturer med denne dama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

OK, fint at du er fornøyd Audun, og siden du også er fornøyd med Duke`n går jeg ut fra at problemet er hos meg. Har sjekket andre forum, og det ser ut som alle er happy.....

Jeg har også avinnstallert, defragmentert og innstallert på nytt igjen. Det samme er det samme, lyden imponerer med det samme jeg starter motorene, men sprekker og går over i et rumlende skurr under take off power. Og som sagt, andre fly har perfekt lyd så det er neppe noe i veien med lydkortet osv, det må være lydfilene i Catalina`en.

 

Velvel, får heller kose meg med Duke`en og Thunderbolten, der i gården er det lyd så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Ernst

 

Forferdelig synd at du ikke skulle få til lyden, men har du prøvd å kontakte Aerosoft angående problemet ditt, siden det ikke er hardware problemer, så kan det jo hende at de har en lur løsning på dette her.

 

Og når det gjelder å linke lyd til et anna fly så tror jeg nok ikke det er en løsning, då for det første dette flyet har en nokså unik lyd, samtidig er lyden nærmest bygget inn i modellen, og jeg mener å ha lest at det kommer med over 200 forskjellige unike lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selfølgelig er det beste å få det til å fungere. Aerosoft har gjort en virkelig god jobb med å lage lydmiljøet på catalinaen.

 

Når det gjelder linking av lyd/ersatte så vil jeg tro det går greit. Bare å dissable sound module ved å rename entries i panel/sound cfg file. Selve sjøflylyden er særegen, men selve motor(lyd) er den samme Pratt & Whitney R-1830-Twin Wasp som også ble brukt på C-47 Dakota og B-24 for å nevne noen. Så det går ann å mikse å trikse litt med lyd sett til andre FS fly.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk for svar, hyggelig at noen forsøker å hjelpe :) .

 

Prøvde å bruke lydfila fra MAAM sin Dakota, men da låste PCen seg, så det var ikke noe lurt.

 

Jeg lurer rett og slett på om det er noe feil med lydfilene fra Aerosoft eller om de faktisk er for dårlige. Jeg bruker høytalere med innebygget forsterker og veldig bra lydkvalitet, så jeg hører enorm forskjell på gode og dårlige lydfiler. - Jeg tror også jeg har all ekstralyden i Catalina`en, og som sagt høres det greit ut under oppstart og på tomgang. Men når jeg øker turtallet går lyden over til mer og mer bass og mye skurring. Slett ikke imponerende!

 

Så prøvde jeg å fly med vanlige små PC-høytalere, og da ble det bare mye lyd, men fortsatt få nyanser og lite imponerende. Så nå lurer jeg på om de fleste er fornøyd med dette lydbildet, og at det bare er jeg som er for kritisk??

Det er i hvertfall ikke noe i veien med hardware.

 

I RealAir sin Duke er det masse detaljer og nyanser i lydbildet, og jeg kan kjøre opp lyden til det klirrer i vindusrutene, og fremdeles er det vakker lyd!!

 

Og når jeg fyrer opp fire store stjernemotorer i A2A sin B377

begynner naboene å evakuere.

 

Kanskje lyden ikke ER bedre i Catalina`en??

 

Skal kikke ei stund til på diverse forum, om andre erfarer det samme, men jeg orker ikke krangle med Aerosoft med min dårlige engelsk.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

LØSNING :D . Igjen takk til Audun og Jens-Ole som tappert prøvde å hjelpe en stakkar. Vet ikke helt hva og hvorfor, siden alle andre fly hadde knallbra lyd i FSX, men når jeg krabba inn på garasjeloftet og måkka fram de gamle høytalerne ( ganske bra med SUB og greier...), så kom gromlyden på Catalina`en til sin rett :D:D ! Slett ikke så dårlig lyd på resten av warbird`ene heller, så jeg blir nok å beholde dette oppsettet ei stund :/ . Forstår ikke helt hva som var problemet, men det bryr jeg meg lite om akurat nå, for i øyeblikket er jeg på patruljetokt utenfor Hawaii, sola skinner, hoolahoola-damene venter, motorene brummer og livet er slett ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...