Gå til innhold

hva er best av fly2 og fs2002?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg synes at det utgivelsen av Fly! II var tragisk. Simulatoren var rett og slett halvferdig, og bare en av tre CD'er fulgte med. Det var heller ingen manual. Det virker som dette var et IKEA byggesett der mange deler mangler.

Fly! II kunne blitt en aldeles utmerket simulator. Når distributøren (ikke produsenten) atter en gang leverer et halvfabrikat, så betyr dette døden for selve programvareselskapet (og kundene). Har man ikke bredbånd installert, så er simulatoren rett og slett halvferdig.

Selve flymodellen er bra, men noen fly synes jeg er for vinglete. Her har FS2002 blitt mye bedre. I Fly! måtte man ha flyene til Rob Young for å få realistiske fly.

Sceneryene er mye bedre i Fly II enn i Fly! som var ubrukelige. Men kvaliteten til mange tredjepartsscenery til FS2002 er udiskutabel. Panelene til Fly! II er gode, men også her har FS2002 tredjepartspaneler fått en meget god kvalitet (eks. B737-400 til Dreamfleet). Egentlig er det synd at det ikke finnes flere Scenery's til Fly! iom. at denne simulatoren har potensialet til å bli en utmerket VFR simulator. FS2002 er jo mer kjent som en IFR simulator.

Så en oppsummering:

Fly! 2k: Med flyene til Rob Young + tilleggsscenery (eks. Scenery Rhein - Ruhr fra Aerosoft som jeg har prøvd og har god erfaring med) et meget bra produkt. Ellers lite utvalg av tredjeparts fly og scenery.

Fly! II: Har standard basisscenery som er bedre enn Fly! 2k, men scenery over byene må du laste ned selv pluss masse patcher. Glem dette hvis du ikke har bredbånd. Ellers lite utvalg av tredjeparts fly og scenery. Fly! II er i nåværende versjon et halvfabrikat.

FS2002: Har et brukbart standard scenery. Bør absolutt benytte tredjeparts fly, paneler og scenery som det finnes et hav av ute på internett.

Råd:

Fly! 2k finnes nå på tilbud. Kan være verd å kjøpe sammen med et godt scenery (eks. Scenery Rhein - Ruhr).

Fly! II er ikke ferdig. Vent til ny billigutgave kommer som inneholder alle tre CD'er med patch.

FS2002 er en vinner. Et hav av tillegg finnes (freeware og payware).

NB!

Jeg har bare positive erfaringer med IKEA, tok det bare med for å markere at programvare og møbler er to forskjellige ting.

Mvh

Egil Johnsen

[ 26-02-2002: Endret av: Egil Johnsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FS2002 er best uten tvil. Har men dette i fly2? Et detjalert egll scenery? Tror ikke det. Dessuten fikk fly 2 bare 5 i incite pc games og fly2 tar mye mer plass enn fs2002! Og du bør helst ha en bra skriver siden du er tvunget til og skrive ut den nesten 400 s manualen på din egen printer. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Så fly 2 ser dritt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. man kan vel ikke bare gå ut å "bestemme" at noe er bedre enn noe annet. personlig flyr jeg kun FS og er fornøyd med det. Har aldri prøvd Fly!, og føler ikke ett stort behov for å gjøre det heller. Selv om Johnnys blider ser fristende ut av og til. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av William Giffen Saebo:

FS2002 er best uten tvil. Har men dette i fly2? Et detjalert egll scenery? Tror ikke det. Dessuten fikk fly 2 bare 5 i incite pc games og fly2 tar mye mer plass enn fs2002! Og du bør helst ha en bra skriver siden du er tvunget til og skrive ut den nesten 400 s manualen på din egen printer. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Så fly 2 ser dritt ut.

Du skal ikke følge omtaler i et pc-blad. Det er testere som sitter foran en pc hele dagen og tester alle mulige spill og simulatorer. De har antageligvis ikke prøvd noe annet en FS2000 og FS2002. For en nybegynner vil FS2002 være greit og Fly! se ganske invikliklet ut.

Du har heller ikke noe grunn til å klage på manualen i Fly!. Du må skrive ut den i FS2002 også...

Detaljerte scenery finnes det ganske mange av til Fly! for de som konsentrerer seg for å finne noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som er best er igunnen uinteressant for meg. Jeg har mer enn nok å holde fingrene i med FS2002 og mitt nyinnkjøpte DF374 fly i mange måneder ennå. Jeg vil bare si at så lenge det er så mange gode flysimulatorer for PC på markedet at noen kan krangle om hven som er best så har vi et luksusproblem:-)

--

Jan Otto, som snart vil prøve å fly online

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av William Giffen Saebo:

[QB]

Dessuten fikk fly 2 bare 5 i incite pc games og fly2 tar mye mer plass enn fs2002! [QB]

Hehe.. ja.. det meste jeg har sett et PC blad har gitt en flysimmulator er vel 2 av 5 [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

De kunne trengt noen simmere til å anmelde for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Olav Moldestad:

hva er best av fs2002 er det muligt å laste ned mange fly på fly2

har 2002

håper på gode svar..

Jeg synes at Fly! er mest realistisk. F.eks. når du "leaner" fuelmixture så øker CHT (Sylinder Hode Temperaturen)i Fly! slik den gjør i virkeligheten men ikke i FS. Også lyden når du jussterer propellhastigheten eller "tork" er mye mer realistisk i FLy! enn i FS. FS på sin side har et bredere miljø, og bedre muligheter for å fly med andre + ATC på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...