Gå til innhold

Fokker 50 fra NAS i hardt vær.


Truls Meek

Anbefalte innlegg

På søndag ble 2 forskjellige fokker 50 fly fra NAS truffet av lyn nedslag utenfor Kristiansund på innflygning til Kvernberget lufthavn. Værforholdene den dagen var vel helt på grensen til det som er mulig for å lande, og under innflygning fikk det ene et lynnedslag som medførte at flyet fikk endel skader. Det ene vinduet i cockpit sprakk, og det er vel ganske skjelden at dette skjer ved lynnedslag. Flyet ble parkert på bakken for kontroll, mens det andre flyet som ble truffet av lyn ble kontrollert og funnet i orden og kunne fortsette videre reise. Flyet som ble hardest rammet var LN-BBC

Mvh

Truls Meek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel nærmest øyenvitne til det. Reiste selv i dette tidsrommet fra Kristiansund-Oslo med BU 197, og men da med en boeing 737-700(LN-TUD) og opplevelsen den kvelden i fly var ganske turbulent. Men du kan lese om lyn nedslagene i linken under som er fra lokalavisen Tidens Krav i Kristiansund.

http://www.tk.no/54/79/36/1.html

Med hilsen

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var i Molde på fredagen, og da jeg var der så var det ikke så mye uvær, men jeg hørte om at på lørdagen begjynte uværet å herje på nordmøre... fly ble kanselert fra molde til oslo, men det var ikke før sent på fredags ettermiddag....

 

Interesant tema...! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...