Truls Meek Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 På søndag ble 2 forskjellige fokker 50 fly fra NAS truffet av lyn nedslag utenfor Kristiansund på innflygning til Kvernberget lufthavn. Værforholdene den dagen var vel helt på grensen til det som er mulig for å lande, og under innflygning fikk det ene et lynnedslag som medførte at flyet fikk endel skader. Det ene vinduet i cockpit sprakk, og det er vel ganske skjelden at dette skjer ved lynnedslag. Flyet ble parkert på bakken for kontroll, mens det andre flyet som ble truffet av lyn ble kontrollert og funnet i orden og kunne fortsette videre reise. Flyet som ble hardest rammet var LN-BBC Mvh Truls Meek Siter
John Aleksander Moen Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Det var indelig bra at det ikke fikk fatale følger dette her da... Hvor har du funnet denne saken? Kan du sette ut en link? Siter
Truls Meek Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Skrevet 26. februar 2002 Jeg var vel nærmest øyenvitne til det. Reiste selv i dette tidsrommet fra Kristiansund-Oslo med BU 197, og men da med en boeing 737-700(LN-TUD) og opplevelsen den kvelden i fly var ganske turbulent. Men du kan lese om lyn nedslagene i linken under som er fra lokalavisen Tidens Krav i Kristiansund. http://www.tk.no/54/79/36/1.html Med hilsen Truls Siter
John Aleksander Moen Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 Hei! Jeg var i Molde på fredagen, og da jeg var der så var det ikke så mye uvær, men jeg hørte om at på lørdagen begjynte uværet å herje på nordmøre... fly ble kanselert fra molde til oslo, men det var ikke før sent på fredags ettermiddag.... Interesant tema...! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Kjell Arild Skrevet 26. februar 2002 Skrevet 26. februar 2002 I dag hadde NAS en avbrutt avgang fra Værnes med LN-KKA grunnet feil med motorinstrumenter. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.