Gå til innhold

Hallo alle sammen !


Mathias Kjærstad

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :grin:

 

 

Er ny her på flightsim.no

 

kan vel si litt kort info.

 

17 år , blir 18 , bor på Jessheim som ligger ved Gardermoen.

Er veldig intrisert i fly. Skal inn i forsvaret og søke flyskole etter vidregående. Gleder meg :grin: Har kanskje noe med at pappa er kaptein i luftforsvaret, har sin plass på Gardermoen Militær Flystasjon, Tidligere F-16 mekaniker. Og da har jeg jo så klart vært med flyturer med de pensjonerte C-130!Det er faktisk veldig kult og høre de motoren går på full throttle! Har vært med hivet ut noen fallskjermjegere over tønsberg, noe som er veldig spennende, og se dem bare hoppe ut av rampen (de som ikke har vett i huet :grin: )

I FS så er det mest FSX det går i. Noen ganger FS9 hvis jeg skal ut med 737 fra pmdg. Holder meg for det meste til PMDG sine produkter (747,MD-11) Er ikke så mange i FSX som klarer og levere opp til PMDG-nivået. Mestrer de flyene ganske godt, klarer FMC ok. Har lyst til og kjøpe en skikkelig manual til disse flyene så jeg kan utdype meg bedre.

Neste steg er vel VATSIM. jeg har veldig lyst til og komme meg på multiplayer, etter og ha lest Pilot Training innpå vatsim flere ganger. Men, er jo bare frykten for og drite seg ut som jeg må overvinne, så hadde vært greit hvis noen innpå her kunne bare logge seg på som atc og jeg meg litt veiledning ;)

 

Har vært innpå her daglig for og småtitte litt , har ikke hatt mulighetene til og lage meg bruker her, siden jeg har ikke skaffet meg en mail som flightsim.no godtar. Men, det er ordnet nå, kanskje fordi jeg var lat?

 

Alle dere virker som en super gjeng, og jeg gleder meg til fremtiden! Ikke lange veien til møtene på Gardermoen herfra vettu :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen.

 

Godt å høre at det er flere Lufthansafan her. VATSIM er noe du absolutt bør komme deg ut på. Etter at du har kommet igang er det ingen vei tilbake. Flygelederne i FS2004/FSX blir liksom ikke det samme etterpå :). Å drite seg ut på VATSIM er noe alle har gjort, men nettopp derfor er det heller ikke så mange som mangler forståelse for det. Ta en titt på trådene under VATSIM/IVAO så forstår du hva jeg mener. Skaff deg en mikrofon, les litt om flightplan og fraseologi, skaff deg PMDG 737 eller PIC 737 med Lufthansalivery og kast deg ut i det.

 

Lykke til!

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet.

Ser du nevner møtene på Gardermoen og jeg håper vi ser deg både der og andre steder i tiden som kommer.

Vi skal ha et møte i OFKL førstkommende søndag. Der er du og alle andre velkommen. Følg med under OsloFlysimKlubb litt lenger ned i forumet.

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...