Gå til innhold

fokker 27-panel


Runar Hvitsand

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på med et lite panelprosjekt for meg selv til fokker 27, og ønsker derfor noen bilder av cockpit til dette flyet. Er det noen som har slike bilder som kan sende meg en mail, eller noen som vet hvor jeg kan finne slike på nettet? Har allerede kikket hos airliners.net men ble ikke helt fornøyd. Bildene bør være nærbilder av instrumentene. Bilder av Braathens`gamle F27-ere mottas også med takk, med tanke på repaints.

Vennlig hilsen Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet av f27ern den har jeg vært med noen ganger for hver sommer drar jeg til Sola kom i prat med coast air pilot der også [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en liten digresjon, men:

Dette med F-27 eller F-50 er vel noe av den samme diskusjonen som rundt DC-9/MD-80-serien.

F-50 er en videreutvikling av F-27, hvor bl a kompositmaterialer ble tatt i bruk, nye motornaceller, 6-bladers propeller, Pratt&Whitney isteden for Rolls Royce Dart, ny dørplassering/vinduskonfig, strukturelle endringer osv osv, men "grunnmodellen" er den samme, og fabrikkbetegnelsen inneholder såvidt jeg vet betegnelsen F-27 Series eller Mrk 50.

MD-80 har noe av det samme - den blir noen ganger kalt 9-8X, andre ganger MD-xx. Noen orker ikke engang tanken på at gamle DC-9 nå har betegnelsen Boeing 717 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Jörgen kan fortelle mer om hva Commuter's betegnelse er, og hva som står i manualene.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takk for svar Kjell Arild. Cockpitbildene har jeg nok allerede hentet ned tidligere, men takk likevel. De var jo til bra hjelp for meg. Som dere sikkert skjønner så er Fokker 27 et av mine absolutte favoritter. Fokker 50 er også noe jeg liker godt, men det er liksom noe eget ved 27-en.

mvh Runar Hvitsand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...